כסף וצרכנות

אסון מירון: משפחות הנספים יפוצו בעשרות מיליוני שקלים

ועדת הכספים התכנסה היום לראשונה מאז תחילת פגרת האביב שנסתיימה אתמול. הבוקר ישרה הועדה העברה של פיצוי כספי למשפחות הנספים באסון מירון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים
מערכת ice |  4
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
ועדת הכספים אישרה העברה של 22.5 מיליון שקלים עבור משפחותיהם של נספי אסון מירון. מדובר. בתקציב שיממן תשלום בגובה 500 אלף שקלים בגין כל נפטר שמצא את מותו באסון הקשה שארע.
הכנסת שבה אתמול (ראשון) מפגרת האביב שיצאה אליה לפני כחודש, והבוקר התכנסה לראשונה ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר. הועדה  אישרה היום (שני), במסגרת דיון שינויים בתקציב המדינה, העברת תקציבית עבור הוצאתו לפועל של מתווה התשלום למשפחות נספי אסון מירון, בהתאם להחלטת הממשלה הקודמת בנידון.
נציג הממשלה הסביר בדיון כי ההעברה התקציבית תממן העברה של  500 אלף שקלים על כל נפטר, כאשר התשלום יבוצע להורי הנפטר במידה ומדובר בקטין, ולאלמנות הנפטרים הנשואים שנספו באסון. 
חברי הוועדה, ויו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר קראו לזרז את התשלום, ולבצעו בהקדם, במינימום בירוקרטיה, וביקשו עדכון בשבוע הבא לעניין מימוש הצעד.
אסון מירון שהתרחש לפני כשנה בל"ג בעומר בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, גבה את חייהם של 45 משתתפי ההילולה שנהרגו בשל דוחק שנוצר במעבר צר במתחם. 
 
בכדי למנוע הישנות של המקרה, לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי, שתערך בל"ג בעומר, בעוד שבוע, מטה ההסברה העלה קמפיין ראשון ומציג את השינויים והחידושים בהילולה השנה שהוכרעו בעקבות הלקחים מהאסון הכבד שהתרחש בהילולה הקודמת. 
השנה כלל השוהים בהר יחויבו ברכישת כרטיס נסיעה שמהווה היתר שהייה בהר, יתקיים מעמד הדלקה מרכזי אחד, והשהות בהר תוגבל לזמן קצוב בהתאם לכרטיס שנרכש.
בקמפיין שצפוי להתפרסם יודגשו החידושים ובעיקר העובדה כי בשונה משנים קודמות - השנה נדרשת רכישת כרטיסי נסיעה מראש, וכי גם בעלי רכבים פרטיים יחוייבו ברכישת כרטיס למקטע הסופי בין החניון להר. כרטיסי הנסיעה ישמשו כאמור ככרטיסי שהייה בהר. 
בפרסום מודגש כי הכניסה להר מירון, תתאפשר רק באמצעות שאטלים. בשל הוראות הבטיחות באתר ציון הרשב"י במירון ועל פי מסקנות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית, לא תתאפשר הצבת דוכנים בשטח ההר עצמו. חלוקת מזון תתבצע בכניסה למושב, סמוך לחניוני האוטובוסים בלבד. שתיה תחולק בכל מתחם ההילולה. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חברי כנסת ישראל - אוכלי חינם !!!
    אחד מהעם 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין של מי הרעיון ששוי נפטר הינו פיצוי של 500000 ש"ח בגין מחדל מתמשך של כמה חסרי מוח היושבים למנהיגים אותנו !!!
    סגור
  • 3.
    למה שהפיצוי לא יירד מהמעכר החרדי שמנהל את ההילולה? (ל"ת)
    לא הבנתי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תשלחו הביתה את מפקד המחוז ניצב שמעון לביא
    אזרח סוג ז 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשלחו הביתה את מפקד המחוז ניצב שמעון לביא
    סגור
  • 1.
    איפה ואיפה
    ביג בן 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באסון ורסאי המדינה התנערה מאחריות וטירטרה שנים את המשפחות שנהרסו כליל ואילצה אותם לשלם לעורכי דין פרטיים וגם ששילמה לאחר עשרים שנה זה היה ממש לעג לרש.כל זה למרות שאולמות ורסאי נבנו כחוק עם היתרי בנייה . בהר מירון מעולם לא היו היתרי בנייה. כל המתחם היה בלתי חוקי. אבל הנפגעים בורסאי לא היו חרדים ושום מפלגה לא ייצגה אותם
    סגור