כסף וצרכנות

"עצרו את הייבוא, יש צפי להכפלה ביבולי פירות הקיץ"

ארגון מגדלי הפירות בישראל קורא לממשלה להתערב ולעצור באופן מיידי את המהלך החד צדדי שנקטו בהם שר האוצר ושר החקלאות לייבוא תוצרת חקלאית מחו"ל וחיסול החקלאות וההתיישבות. מנכ"ל הארגון: "קורא לציבור לצרוך תוצרת מקומית ישראלית, מפוקחת ובריאה"
מערכת ice |  1
ירון בלחסן (צילום ארגון מגדל הפירות)
מזג האוויר ושינויי האקלים גורמים לשינויים סביבתיים שמשפיעים ישירות על מחירי הפירות והירקות. רק השבוע פרסמנו על לקוח שהגיע לצרכנייה בתל אביב וביקש לקנות דובדבנים ונתקל במחיר של 190 שקלים לק"ג. 
היום (שלישי) ארגון מגדלי הפירות בישראל קורא לממשלה להתערב ולעצור באופן מיידי את המהלך החד צדדי שנקטו בהם שר האוצר ושר החקלאות לייבוא תוצרת חקלאית מחו"ל וחיסול החקלאות וההתיישבות. הארגון קורא לציבור לרכוש רק פירות תוצרת הארץ. 
 
על פי נתונים מהארגון, ארגון מגדלי הפירות בישראל מייצג כ- 3,500 מגדלי פירות ברחבי הארץ, המעבדים כ- 360,000 דונם של מטעים (לא כולל הדרים), המניבים כ- 600,000 טון פרי בשנה ומספקים מגוון פרי איכותי לשווקי ישראל וליצוא. ערך תפוקת ענף הפירות (ללא הדרים) בישראל כ- 7 מיליארד, הענף מהווה כ- 23% מהתפוקה החקלאית בארץ.
ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, אומר כי "דווקא כעת בעונה ברוכת פרי, לא קיימת כל הצדקה לייבוא פירות כפי שמתכננת הממשלה לבצע. במרץ האחרון חתמו שרי האוצר והחקלאות על צווים להפחתת המכסים על ייבוא של תוצרת חקלאית, באופן חד צדדי, ללא שיח עם החקלאים, הדבר יביא להצפת השווקים בתוצרת חקלאית". 
 
הוא הוסיף ואמר כי "על כנסת ישראל והממשלה לדרוש כינוס דחוף של מליאת הכנסת לדיון בנושא, שכן בכוחה לבטל את הצווים תוך חודשיים ממועד פרסומם ברשומות. בנוסף, אנו ממשיכים להילחם בכוונות הזדוניות של שרי החקלאות והאוצר מלהעביר את הרפורמה בחקלאות, המציעה מדיניות פרועה של ייבוא תוצרת חקלאית ב-0 מכס, ושינוי בתקנות הגנת הצומח שיהוו סכנה לכניסת מזיקים ומינים פולשים לישראל ולסיכון בריאות הציבור". 
הארגון קורא לציבור לרכוש רק פירות תוצרת הארץ: "קוראים לציבור לצרוך תוצרת מקומית ישראלית, מפוקחת ובריאה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זעקת הקוזק הנגזל
    אמיר 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר תורידו מחירים ולא תגרמו למחסורים מכוונים אז אפשר אולי לבטל את היבוא.אבל במדינה שמגדלת את התוצרת החקלאית שלה המחירים הם מחירי גזלוגם לחקלאים יש יד בכך.
    סגור