כסף וצרכנות

בעלי אייפון? אתם חייבים להתחיל לבדוק חשבונות

אפל הודיעה על שינוי שנועד לכאורה לחסוך כאב ראש למשתמשי המכשירים הניידים שלה, אך בפועל עלול להוביל לחיובים מפתיעים בחשבונות החודשיים
יאיר מור |  2
אייפון (צילום pexels)
אם יש לכם מכשיר של אפל – ולא משנה אם זה אייפון, אייפד או מק – כדאי מאוד שתתכוננו להתחיל לקרוא כל התראה שאתם מקבלים במכשיר פעמיים לפני שאתם לוחצים על כפתור האישור, ואולי גם לעבור מדי פעם על כל האפליקציות שבהן אתם רשומים למנוי בתשלום. אחרת, אתם עלולים לשלם על זה – ואנחנו מתכוונים לזה באופן מילולי מאוד.
אפל הודיעה אתמול (שני) על שינוי במדיניות חנות האפליקציות שלה. עד כה, אפליקציות המציעות מנויים בתשלום, יכלו להעלות מחירים, אך אם המנויים לא אישרו באופן מפורש את המחיר החדש – המחיר לא התעדכן, ופעמים רבות השירות הפסיק לעבוד כתוצאה מכך עד להרשמה מחדש במחיר העדכני.
 
כעת, לדברי אפל, "בנסיבות מסוימות ועם התראה מראש למשתמש, מפתחים יכולים גם להציע העלאת מחיר למנויים מתחדשים-אוטומטית, בלי שהמשתמש יצטרך לנקוט פעולה ובלי להפריע לשירות". במלים אחרות: מפתחים יכולים להעלות את מחיר המנוי לשירותים שלהם, ומשתמש שלא יבטל את המנוי ישלם אוטומטית את המחיר החדש.
התנאים המדוברים כוללים העלאת מחיר רק פעם אחת בשנה, במספרים שלא עולים על 5 דולר ו-50% ממחיר השירות, או 50% ו-50 דולר למנוי שנתי. תנאי נוסף הוא שהנוהל יהיה מותר לפי החוק בכל מדינה – כלומר, במדינות מסוימות הדבר אסור בשל חוקי הגנת הצרכן, ושם לא יוכלו מפתחים להעלות את המחיר באופן אוטומטי.
עם זאת, ישראל נמצאת ברשימת המדינות שבהן חוק הגנת הצרכן לא מחמיר עד כדי כך, ולכן מפתחים יוכלו להעלות כאן מחירים, כאשר המשתמשים יקבלו מראש התראה באייפון (שרוב המשתמשים נוטים להעיף בלי לקרוא), מייל (שגם אותו רוב המשתמשים לא באמת קוראים) והודעה בתוך האפליקציה. לכן, חשוב מאוד שלא להתעלם או לדלג על הודעות משירותים בתשלום, ולהיכנס מדי פעם לעמודי ניהול החשבונות כדי לוודא שהמחיר לא עומד לעלות (או שכבר עלה).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפל, תמיד תדפוק אותך (ל"ת)
    חיים 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אז הנחתם שמשתמשים לא קוראים הודעות, לא קוראים מיילים
    יובל 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז קבעתם שצריך להיזהר... נו שווין. רדידות
    סגור