כסף וצרכנות

חרם הצרכנים עבד? אסם חוגגת עלייה במחירי המוצרים

מחאת הפסטה, אורז, ג'חנון ואפילו בורגול של סוגת. אלו המוצרים שמחירים זינק השנה  
מערכת ice |  6
חברות ייצור המזון (צילום פלאש 90)

בזמן שכולם עסוקים במצב הביטחוני, ובמשבר הפוליטי, בשקט בשקט, קוקה קולה, סוגת, אוסם ושסטוביץ', מעלות מחירים ובגדול. כך עולה מנתונים מעודכנים שפרסמה היום (חמישי) המועצה הישראלית לצרכנות אודות ביקורת השוואת מחירים, במהלכה נבדקו 770 מוצרים הנמכרים ביותר בשוק הישראלי.


סך הכל חלה עלייה ממוצעת של 4% ביחס לשנה שעברה במחיר כל המוצרים, זאת כאשר קיימות תנודות במחירי המוצרים מתחילת השנה. נמצאו ירידות מחירים של 20%, לצד עליות מחירים של  30% במוצרים אחרים.
 


בקטגוריית הפסטות (נבדקו המוצרים היותר נמכרים של אסם וברילה) הכעס של הציבור, והקריאות לחרם צרכני, משתקפים גם בנתונים, עם עלייה ממוצעת של 11% בתוך שנה, ועלייה של 5% מתחילת השנה. התייקרות בולטת נרשמה בפסטה ספגטי של ברילה, המיובאת ע"י תאגיד שסטוביץ', וככלל המחיר קפץ בממוצע מ-5.9 שקלים ל-6.8 שקלים השנה.


בקטגוריית סירופים ותרכיזי שתייה, בוודאי תופתעו לגלות שאסם שוב העלתה מחירים ובגדול. סך הכל נבדקו 3 תרכיזים בהם נמצאה עלייה ממוצעת של 64% מהמחיר בשנה שעברה. מחיר הויטמינצ'יק קפץ מ-12.5 ל-20 שקלים. יש לציין כי מקור העלייה הוא המס המיוחד על משקאות ממותקים שנכנס לתוקף בינואר האחרון, אולם כפי שנחשף באפריל, אסם התחמקה מתשלום המס ע"י שינוי הוראות ההכנה שכביכול הופכים את המשקה לממותק פחות.
 


בקטגוריית האורז נרשמה עלייה ממוצעת של 13% בתוך שנה. נתון דומה של 11% עלייה נרשם גם בקטגוריית מוצרי דגנים (קינואה, כוסמת, בורגול וכדו'). כאשר בהתייקרות הגבוהה ביותר בקטגוריה זו "מתהדר" המוצר: "בורגול סוגת 500 גרם", עם עלייה של 19% מהשנה שעברה (5.3 מול 4.4 שקלים).

אם חשקה נפשכם בחמין, כדי שתדעו שגם במחיר הקטניות חלה השנה עלייה ממוצעת של 8% מהמחיר הממוצע בשנה שעברה (מ-5.9 שקלים ל-6.6). גם במקרה הזה, שוב סוגת משתחלת לקטגוריה המפוקפקת עם המוצר הכי יקר בקטגוריה: אפונה ירוקה יבשה.
 


באשר לקמח וסולת נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של 6%, והמוצר בו נרשמה העלייה הגדול ביותר הוא סולת חיטה (טחנת קמח רוט 1 קילו) מ-5 שקלים ל-6 בממוצע. במחיר מוצרי מלוואח וג'חנון חל השנה זינוק של 9% בממוצע, כאשר שלושת האופים העלו את מחיר המוצר שלהם  מ-12.5 לפני שנה ל-15 שקלים.

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    להמשיך
    מולייר 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עדיין מחרים את אסם ואמשיך לעשות כך חזירות מקומה בדיר חזירים ולא הין בני אדם
    סגור
  • 5.
    יש פסטות טובות עשרות מונים מברילה ואוסם.
    קצין במיל. 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנן פסטות איטלקיות הנמכרות במחיר 3 בעשרה או 12 ש"ח. הן לא נופלות מאוסם וברילה ואף עולות עליהן באיכותן ובטעמן. מצווה להחרים את החזירים מאוסם ושסטוביץ. קניתי האתונה קוגייט ב-0.99 יורו לחתיכה שנמכרת כאן ב-12.90.
    סגור
  • 4.
    בזכותם ניגמלנו מתרכיזים, פסטה עברנו לתומר ועוד
    עמי 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדיוט מי שקונה את החברות הללו שהתברר שלרוב מכילות צואת יונים
    סגור
  • 3.
    לקנות מחברות אחרות
    שושנה 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא חייבים לקנות אוסם. יש מוצרים אחרים טעימים יותר וזולים יותר זה מה שאני עושה
    סגור
  • 2.
    אסם חברה הזויה
    שם 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא רק שהעלו מחיר ל 20 ש''ח בקבוק תרכיז גם מתחמקים מהמס על משקאות ממותקים בגלל שינוי הוראות הכנה. מזכיר לי את הטריק שעשו עם היינץ, היום אסור להיינץ לכתוב בעברית את המילה קטשופ כי אין במרכיבים מספיק עגבניות... האמנם?
    סגור
  • 1.
    אסם שסטוביץ
    סטיב 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא קונה אסם ולא שסטוביץ כבר קרוב לשנה - יש תחליפים מעולים !
    סגור