כסף וצרכנות

רמי לוי חוגג: אלו הרווחים שרשם מתחילת 2022

ענקית הקמעונאות בבעלותו של איש העסקים רמי לוי מדווחת על רבעון חסר תקדים: ההכנסות צמחו בכ-16% והגיעו לשיא של כ-1.86 מיליארד שקל, הרווח הנקי ברבעון טיפס בכ-72% לשיא של כ-81 מיליון שקל: "הציבור רואה בנו את רשת השיווק המשפיעה ביותר להורדת יוקר המחיה בישראל"
מערכת ice |  5
רמי לוי (צילום מקאן אריקסון)
ענקית הקמעונאות, רשת רמי לוי בבעלותו של איש העסקים רמי לוי, פרסמה היום את תוצאות הדוח הכספי לרבעון הראשון של 2022, שמלמדות על כך שהחברה חווה צמיחה חסרת תקדים עם תוצאות שיא. 
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2022 צמחו בכ-16% לשיא של כ-1.86 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.61 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון טיפס בכ-72% לשיא של כ-81 מיליון שקל, בהשוואה לכ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2022 ירד לשיעור של -22.2%, בהשוואה ל-22.8% ברבעון המקביל אשתקד. למרות זאת, כספית, עלה הרווח הגולמי בכ-13% לכ-414 מיליון שקל, בהשוואה לכ-367 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מהגידול בהכנסות דבר המוכיח את דרכנו ואת האסטרטגיה שלנו לאורך השנים ללכת לקראת הלקוח.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה בכ-50% לכ-104 מיליון שקל (כ-5.6% מההכנסות), בהשוואה לכ-69 מיליון שקל (כ-4.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה ממכירת בדיקות האנטיגן, שהתאפיינה ברווחיות גבוהה מהרווחיות המייצגת של החברה, וכן משיפור ברווחיות בפעילות חברות הבנות.
בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה הציגה ברבעון הראשון של שנת 2022 עלייה של 72% ברווח הנקי לשיא של כ-81 מיליון שקל, בהשוואה לכ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נבעה מהצמיחה הדו-ספרתית בהכנסות, מהשיפור ברווחיות התפעולית ומהגידול בהכנסות מימון.
ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה בכ-31% לכ-170 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות), לעומת כ-130 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו פותחים את שנת 2022 עם נתוני שיא בהכנסות וברווחים, הודות ליישום האסטרטגיה של הרשת מיום היווסדה – לשים את הלקוח במרכז ולהציע ללקוחות את סל המוצרים הזול ביותר, וזאת לא על חשבון איכות ושירות. מרבעון לרבעון, ומשנה לשנה, אנו ממשיכים להציג עלייה בהיקפי הפעילות של החברה, וכבר מתקרבים למחזור הכנסות של כ-2 מיליארד שקל ברבעון. ברבעון זה הצגנו שיא בהכנסות, בתמיכת הזכייה במכרז של משרד הבריאות לאספקת בדיקות אנטיגן לאבחון נגיף הקורונה, לצד צמיחה מתמשכת בהיקפי הפעילות של החברות הבנות, הכוללות את רשת גוד-פארם, קופיקס, פעילות הסלולר ומועדון הלקוחות, ההשקעה שלנו בפעילויות הנלוות לפעילות הליבה של החברה משתלמת ומניבה עכשיו פירות".
לוי המשיך: "הציבור בישראל רואה ברשת רמי לוי את רשת השיווק המשפיעה ביותר להורדת יוקר המחיה בישראל, ואנו רואים בכך שליחות, ומבטיחים לספק ללקוחותינו את סל המוצרים הזול ביותר, על אחת כמה וכמה נוכח העלייה באינלפציה. ברבעון זה הצגנו גידול נוסף בשיעור המכירות של המותג הפרטי, המתקרב לכרבע מסך המכירות, ואנו צופים גידול נוסף במכירות מותג פרטי כתוצאה מהרצון ההולך וגובר של הלקוחות לקניית מוצרים זולים יותר ולקנות בצורה חכמה. העלייה החדה בהיקפי הפעילות מתבטאת גם בגידול ברווחים, כך שברבעון זה הצגנו רווח שיא רבעוני של מעל ל-80 מיליון שקל, ואנו משתפים את בעלי מניותינו בהישג עם הכרזה על חלוקת מרבית הרווחים כדיבידנד,  וזאת בהמשך לחלוקת דיבידנד משמעותי בסך של כ-240 מיליון שקל מתחילת שנת 2021. אני מבקש  לאחל ללקוחותינו ולציבור בישראל חג שבועות שמח ולהודות לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה ומביאים את החברה להישגיה לאורך השנים".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל הרשתות מרוויחים מיליארדים
    י 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמדינה שותפה לרווח סליחה לגזל והאזרח הקטן משלם את המחיר
    סגור
  • 3.
    רמי לוי
    קובי שדה 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רמי לוי אלף לבריאות מקווה שתמיד יהיה בידכה רווח כי אתה איש טוב והמחירים שלכם מחירים הוגנים אלה והצליח אמן לבאיאות וכן ירבה לכה אמן
    סגור
  • 2.
    רווח לפי מגזרים
    שקיפות 06/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפשר לדעת כמה מתוך רווח זה נבע ממוצרי קורונה ? ששחטו אותנו בערכות שמכרו, עם רווח חזירי ?
    סגור
  • 1.
    רווחים רמי לוי
    מ.נ 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    רמי לוי הוא נוכל ושקרן תראו כמה רווחים עשה ועל גבי המסכנים והוא מתבכיין בטלביזיה
    סגור
  • רווח קטן יחסית לעומת כל שאר החזירים (ל"ת)
    י 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור