השוק

רמי לוי ברווחים של מיליונים: ישראייר מתאוששת?

ישראייר מפרסמת את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה ל-2022, ומצליחה להרים מעט את הראש מעל הגירעון בתקופה המקבילה אשתקד. אלה הרווחים שרשמה החברה
מערכת ice |  11
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ישראייר)
חברת ישראייר תעופה ותיירות בע"מ, חברת בת בבעלות מלאה של ישראייר גרופ בע"מ, מציגה את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022. החברה רושמת שיפור בכל הפרמטרים המרכיבים את פונקציית הייצור, גם בהשוואה לרבעון המקביל בשנה דאשתקד וגם בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2019. הרווח הגולמי הסתכם ב-4.7 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם בכ-1.8 מיליון דולר.
ישראייר מדווחת את כי על אף התפרצות גל האומיקרון, ולמרות העלייה במחיר הדלק הסילוני, מציגה החברה שיפור ניכר בכל המדדים. החברה מייחסת את תוצאות הדו"ח לתהליכי התייעלות משמעותיים בשנתיים האחרונות, הטמעת טכנולוגיות ושינוי שיטות עבודה.
מחזור ההכנסות הסתכם בכ-57 מיליון דולר, כ-45 מיליון דולר יותר מהרבעון המקביל אשתקד, ובכ-10 מיליון דולר מהרבעון המקביל בשנת 2019. ההכנסות ממוצרים נלווים לטיסה, בהן הושבה, כבודה, ועוד, זינקו לכ-7% מסך ההכנסות של החברה בהשוואה לכ-3% בשנת 2019.
ישראייר רשמה רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר, לעומת הפסד גולמי של כ-3.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2021, ולרווח גולמי של 1.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2019. תרומת ה-EBITDA הסתכמה בכ-2 מיליון דולר, בהשוואה לתרומה שלילית של 2.2 מיליון דולר בשנה שעברה ותרומה של 0.9 מיליון דולר בשנת 2019.
על אף העובדה כי החברה נטלה על עצמה הלוואות בערבות מדינה בהיקף של למעלה מ-170 מיליון שקלים, הוצאות המימון של החברה הסתכמו בכמיליון דולר בלבד, וזאת בהשוואה ל-900 אלף דולר בשנת 2019. במהלך הרבעון ביצעה החברה גידול בשעות מטוסי האיירבס לסך כולל של 2,100 שעות, זאת לעומת 1,141 שעות טיסה ברבעון המקביל אשתקד ו-1,366 שעות ברבעון הראשון של שנת 2019.
גידול מרשים זה בוצע באמצעות קליטת מטוס איירבס חמישי לצי המטוסים של ישראייר. במקביל לגידול בשעות פעילות האיירבס, השלימה החברה שיפוץ מקיף – "שיפוץ 12 שנים", בשני מטוסי האיירבס שבבעלותה, בעלות של כ-2 מיליון דולר.
השקעה זאת, יחד עם הגידול בשעות הפעילות, הביא לבחינה מחודשת של שווי המטוסים, לאור ירידת הערך אותה ביצעה החברה בראשיתו של משבר הקורונה בשנת 2020. על רקע הערכת שווי, אותה הזמינה החברה, כאמור, רשמה החברה גידול של כ-5 מיליון דולר בשווי המטוסים.
 
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של 4.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2019. בסוף הרבעון הראשון הועסקו בחברה 327 עובדים, בעלות שכר של כ-18 מיליון שקלים, לעומת 490 עובדים ברבעון הראשון של 2019 בעלות שכר של 27 מיליון שקלים. הקיטון החד בהוצאות השכר נבעה מהקטנה משמעותית של מצבת כוח האדם ולקיצוץ שכר אותו מיישמת ההנהלה והטייסים.
השיפור בתוצאות הביא לכך כי החוב הפיננסי נטו, בסוף הרבעון הראשון, הגיע לכ-61 מיליון דולר וזאת בהשוואה לכ-75 מיליון דולר, חוב פיננסי, בשיא משבר הקורונה. בנוסף לירידה בחוב הפיננסי, פרעה החברה, בסוף הרבעון הראשון, חובות של כ-6 מיליון דולר, לספקי מנועים ומחכירי מטוסים.
בתום הרבעון הראשון, עמד נתח השוק של החברה בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג על 4% וזאת בהשוואה לכ-1.8% נתח השוק של החברה ברבעון המקביל בשנת 2019. בנתיב הפנים ארצי, עמד נתח השוק של החברה על 39% וזאת לעומת 27% ברבעון הראשון של שנת 2019.
השיפור המשמעותי בתוצאות החברה ברבעון הראשון, כולל בתוכו הוצאות נוספות הקשורות בהיערכות החברה לפעילות חג הפסח, שחל בחודש אפריל שכללה הפעלת 6 מטוסים חכורים וקליטת עובדים נוספים.  החברה מעריכה כי מגמת השיפור תימשך וזאת לאור תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 ופעילותה בחודשים אפריל – מאי 2022. 
מהנהלת ישראייר נמסר: "ישראייר לא עצרה מלכת לכל אורך משבר הקורונה. תפיסה ניהולית ותפעולית זאת, אפשרה לה לבצע שינויים בתהליכי עבודה, בהטמעת מערכות מידע חדישות ובהתייעלות חסרת תקדים. החברה מבקשת להודות לבעלי המניות, למערך הבנקאי, למשרדי האוצר והתחבורה, לספקים השונים, לרשות התעופה האזרחית ולרשות שדות התעופה על הליווי, על האמון ועל התמיכה לכל אורך המשבר".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    אין שרות גרוע יותר מהחברה הזאת מאחל פשיטת רגל (ל"ת)
    חברה זוועה!! 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    בתוך שנתיים מטוסי.כלי שייטי העולם יושבתו
    חקי חיון 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון , אימרו לכל אנשי התעופה והשייט בעולם כי בתוך שנתיים מטוסי העולם וכלי השייט בעולם יהיו כאבן שאין לה הופכין המשבר הכלכלי העולמי יהיה כה קשה עד כי לאנשים לא יהיה כסף לשלם בעבור טיסה או שייט ובנוסף לכך לאנשים גם לא יהיה כסף עבור החזקת רכב פרטי.
    סגור
  • 9.
    בדקתי באתר כמה טיסות אין טיסות בשבת רק במוצ"ש (ל"ת)
    שבת 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הוא בסוף יקנה את אל-על ... אבל בלי הטייסים.... (ל"ת)
    אזרח נאיבי 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    ירוויחו יותר אם יטוסו מחיפה (ל"ת)
    נתח טיסות הפנים יגדל 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    שירות של שנות השישים
    גברי 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טסתי בישראל... מטוסים גרועים שירות לא נחמד הרגשתי כמו בשנות השישים לא עוד
    סגור
  • 5.
    עם נתח של 4% בלבד בטיסות הבינלאומיות ועדיין מרוויחה יפה
    שני 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ישראייר זו בוננזה כנראה, יכולה בקלות לעלות לנתח כפול מטיסות הבינלאומיות.
    סגור
  • 4.
    מדהים מדהים מדהים והנפקה מוצלחת בקרוב לציבור
    תגובה 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצחיק שרמי לוי הולך להנפיק את ישראייר בשבועיים הקרובים לפי שווי 250 מיליון שקלים בלבד! נראה מחיר מציאה. קחו בחשבון שברבעון הבא הרווח הנקי כנראה יוכפל ויותר ואני לא רוצה לדבר על החצי השני של השנה שהצפי שלו מדהים. אני צופה רווח שנתי נקי ב-2022 של בין 12-15 מיליון דולר ואני ממש שמרן עם הכנסות כלליות של קרוב למיליארד שקלים. עם קצב כזה השווי של החברה נראה יותר בין 500-600 מיליון שקלים בטח ובטח שאל על שווה יותר וגם הפסדית בניגוד לישראייר.
    סגור
  • 3.
    טס בשבת. ריקנות של עסק (ל"ת)
    עומרי 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    כשאתה קטן ויקר יותר מאל על
    יעקב 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין סיבה שלא תרוויח
    סגור
  • 1.
    הכל בזכות זה שהם ממשיכים לטוס בשבת - כל הכבוד!
    גדי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אמנם רמי לוי הבטיח בזמנו שהם יפסיקו לטוס בשבת, אבל שימו לב ללוח הטיסות של ישראייר בחודשי הקיץ: מפוצצים בטיסות בשבת. כל הכבוד לרמי על הירידה מהעץ.
    סגור