כסף וצרכנות

הנדל חושף: כך נעביר ישראלים מהמרכז לפריפריה

שר התקשורת הציג דו"ח מצב על פרישת הסיבים וצפה הגעה לפרישה מלאה מוקדם יותר מהתוכניות, מה שיעודד ישראלים לעבור מהמרכז לפריפריה. מנכ"לית משרד התקשורת: "זו הרכבת המהירה ביותר למרכז"
יאיר מור |  3
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
שר התקשורת, יועז הנדל (תקוה חדשה), הציג היום (שני) בפני ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), את דו"ח קצב פרישת הסיבים האופטיים בישראל.
לפי הערכות המשרד, נכון לסוף שנת 2021 נהנו 51% ממשקי הבית בישראל מזמינות של שירות סיבים אחד לפחות, ונכון להיום מעריכים במשרד כי המספר הזה עומד כבר על לפחות 60% ממשקי הבית במדינה. השר הנדל ציין כי "אנחנו מתקשים לדווח על המספרים המדויקים, מטעמים טובים – קצב הפרישה מטורף. אנחנו בצמיחה של 120-130 אלף בתים בחודש". הוא הדגיש כי לאור הנתונים, המשרד מצפה לעקוף את היעד שקבע, לפרישה של סיבים אופטיים ל-70% ממשקי הבית בישראל עד סוף השנה הנוכחית.
 
במטרה לעודד את הפרישה, חייב המשרד את בזק לפרוש את התשתית שלה באזורים שמהווים 82% ממשקי הבית – 2.26 מיליון משקים, ולאחרונה יצא למכרז תמרוץ לפרישת סיבים ל11% נוספים ממשקי הבית בישראל, כאשר המשרד שם לעצמו למטרה להמשיך לתמרץ פרישה ב-483,000 משקי הבית בפריפריה, עד להגעה ל-100% פרישת סיבים בישראל.
השר הנדל התגאה בכך ש"בנושא חיבור לפריפריה אנחנו אור לגויים. אין עוד מקום בעולם שבו נלחמים כדי שכל כפר או קיבוץ בספר יהיה מחובר לסיבים אופטיים. אנחנו מממשים את החזון של בן גוריון דרך תשתיות תקשורת מתקדמות שבזכותן נעביר תושבים מהמרכז לפריפריה".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה: "אנחנו רוצים להגיע בישראל עד אחרון הבתים באופן שיטתי, והקצב מקדים את זמנו. אנחנו גאים בקצב התקדמות הפרישה בפריפריה – זו הרכבת המהירה ביותר למרכז והבטחה גדולה לכלכלה הישראלית". היא העריכה כי "תוך שנתיים נהיה בין 10 המדינות הראשונות בקצב הגלישה בנייח". כיום, לפי נתוני Ookla לחודש אפריל 2022, נמצאת ישראל במקום ה-32 בעולם עם מהירות ממוצעת של 93 מגה-ביט לשנייה, כאשר המקום העשירי (רומניה) מציע לאזרחים 132.33 מגה-ביט לשנייה בממוצע.
ח"כ ביטון, שכיהן בעבר כראש המועצה המקומית ירוחם, בירך את הנדל על "הקפיצה והדחיפה הגדולה לחיבור הפריפריה הישראלית לסיבים אופטיים"
מעניין לציין שלמרות הפרישה הרחבה, בפועל רק 40% ממשקי הבית הנהנים מנגישות לתשתית סיבים התחברו אליהם בפועל עד כה – והמספר הזה נכון גם לסוף 2021 וגם לנתונים האחרונים. נראה שקצב האימוץ של הסיבים איטי מקצב הפרישה שלהם לעת עתה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    במילה אחת דביל,במילותיים דביל בריבוע ! (ל"ת)
    מחט בתחת 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פריסה ולא פרישה (ל"ת)
    אילן 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כי במקום להוריד מחירים כולם מעלים כמו בזק
    שי גיא 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא אטרקטיבי.
    סגור