כסף וצרכנות

השוקולד בישראל שובר שיאים: זה המוצר הפופולרי ביותר

הכנסות שוק השוקולד בישראל זינקו מ-1.7 מיליארד ל-1.73 מיליארד שקל ב-2022, כאשר שטראוס שולטת בלמעלה משליש מהשוק. עוגות ועוגיות שוקולד הם המוצר המועדף ביותר על הצרכנים
מערכת ice |  3
ריקול מוצרי השוקולד של שטראוס (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בבדיקה שערכת חברת המידע העסקי Coface Bdi לכבוד יום השוקולד הבינלאומי, בשנת 2022 הכנסות הענף יסתכמו בכ-1.73 מיליארדי שקלים, המהווים גידול של כ- 2% ביחס ל-2021. לקראת סוף חודש אפריל 2022 שטראוס ביצעה מהלך "ריקול" נרחב למוצרי שוקולד רבים בעקבות חשש לסלמונלה. בהתאם לכך, נוצרו חוסרים בשוק אשר גררו צמצום של מבצעים והנחות, ואף עליית מחירים בשיעור ממוצע של כ-5%.
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi: "בסוף אפריל חל זעזוע בשוק השוקולד המקומי כאשר חברת "שטראוס" ביצעה מהלך ריקול נרחב למוצרי שוקולד רבים. המהלך יצר חוסרים זמניים בשוק אשר גררו צמצום של מבצעים והנחות ואף הביאו לעליית מחירים בשיעור ממוצע של כ- 5%".
 
"כמו כן, המשבר המתמשך בשרשרת האספקה העולמית הקשה על היבואנים בשוק לעמוד בביקושים עקב החוסרים שנוצרו ממהלך הריקול. בהתחשב בכל הנאמר, צפוי כי בסיכום 2022 יחול גידול מתון של כ- 2% -3 %בהכנסות השוק".
המתחרים נהנו מהמצב שגרם לעליית ביקושים למוצריהם, כאשר במקרים מסוימים התקשו לעמוד בדרישות הצרכנים. נוסיף כי המשבר בשרשרת האספקה העולמית לא תרם למצב, כאשר חלק מהיבואנים לא הצליחו להגיע למלאי הנדרש.

התפלגות הכנסות השוק לפי קטגוריות
מבחינת מפת השחקנים, שטראוס גרופ שהינה החברה הגדולה בשוק עם נתח של כ- 35%-40%. בין יתר החברות נציין את: פרימיום - חברה לדברי מתיקה ולמסחר המשווקת את המותג "פררו רושה" ו- "נוטלה", משה סידס ובנו המשווקת בין היתר את "המותג טים טאם", דיפלומט מפיצים המשווקת את המותגים: "מילקה", "אוריאו" ו"טובלרון", ליימן שליסל המשווקת את המותגים "הרשי", "טופיפי" ו- "לואקר".
מרס ריגלי המשווקת את מותגי "מרס", כרמית תעשיות ממתקים המשווקת מגוון מוצרי שוקולד, השחר העולה תעשיית ממתקים המייצרת ומשווקת את ממרח השוקולד "השחר העולה", יוניליוור ישראל מזון המשווקת את מותג השוקולד "ורד הגליל"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תחזירו את טוויסט וטעמי , יה חארות הרגתם אותי (ל"ת)
    גנידין 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שוקולד
    עינת 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משהו מריח לא כשר. עם הריקול הזה. בטח משהו יחשף בעתיד לבוא. תביאו cadbury
    סגור
  • 1.
    רגע, ומה עם לענות על השאלה האולטימטיבית
    שוקולינה 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם באמת נשים צורכות הרבה יותר שוקולד מגברים?
    סגור