כסף וצרכנות

נזק של אלפי שקלים בשנה: מחירי החשמל מזנקים לשמיים

רשות החשמל הודיעה כי מחיר החשמל יעלה ב-9.6% כבר בחודש הבא, ההתייקרות מגיעה בעקבות עליית מחירי הפחם לאחר שבמשרד האוצר ניסו למתן אותה. מדובר בנזק של אלפי שקלים בשנה
מערכת ice |  5
חשמל (צילום pexels, pixabay)
תתכוננו לשלם הרבה יותר. רשות החשמל הודיעה היום (שני) כי מחיר החשמל יעלה ב-9.6% כבר בחודש הבא, מדובר בנזק של אלפי שקלים בשנה עבור הצרכנים שישלמו בממוצע מאות שקלים יותר מדי חודש.
רשות החשמל החליטה כי המחיר יתחיל לעלות החל מחודש אוגוסט וייתכן כי בעקבות המגמה העולמית זו לא העלייה האחרונה. ההתייקרות מגיעה בעקבות עליית מחירי הפחם לאחר שבמשרד האוצר ניסו למתן אותה.
 
אגב, רק לאחרונה מכה כבדה נחתה על חברת החשמל. במסגרת הסכם פשרה שנסגר עמה, הוחלט כי תפצה צרכנים בסכום של 6,923,472 שקל, זאת בשל העובדה שערכה הערכת חשבון במקום קריאת המונה וחשבון חשמל, כאשר הוכח כי לבודק כן הייתה גישה לאותם המונים שהוגדרו נעדרי גישה, כך פורסם ב-ynet.
בניגוד למדינות רבות בעולם, בהן מחירי החשמל הושפעו מהמשבר בהיקפים של עשרות אחוזים ויותר, ההשפעה על עלות ייצור החשמל בישראל היא מוגבלת יחסית עקב העובדה שמרבית החשמל מיוצר על ידי תשומה מקומית (גז) המאופיינת בחוזים ארוכי טווח. עם זאת ,קיימת השפעה הנובעת מן העובדה כי קיים עדיין נתח של ייצור באמצעות פחם כ-23 אחוז מסך היצור, שכן רוסיה אחת היצואניות הגדולות של פחם). בחודשים האחרונים המשיכו לעלות בחדותמחירי הפחם בשיעור של למעלה מ-140%, ביחס למחיר עליו התבסס עדכון התעריף בתחילת השנה. בנוסף, מדדים נוספים המשפיעים על העלות עלו, בפרט שער החליפין שעלה בשיעור של כ-12 אחוז ,ומדד המחירים לצרכן שעלה בשיעור של כ-3 אחוז.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    המדינה צריכה לעזור
    אמיר 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לעלות את המחיר כול כך הרבה 9.6% כאשר רוב החשמל מיוצר מגז זול עם חוזים ארוכי תווך .הממשלה חייבת לעזור כי זה משמעותי לכולנו ויגרור עוד העלות מחירים..
    סגור
  • 4.
    צוחקים עלינו
    יורי 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חושבים שהעם טמבל. הוצאתם גז 75 אחוז מהטורבינות על גז. מחיר הגז ירד ל4 דולר אז איך עלית מחירי הפחם שמהווה רק 25 אחוז גורם לעליה של 10 אחוז . מדהימה המתמטיקה שלכם או שהכסף הולך לכיס של הגנבים כמו ליברמן הגנב
    סגור
  • 3.
    מדוע ממשיכים להשתמש בפחם?
    אופיר 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה עם מאגרי גז נקי וזול ממשיכה לקנות פחם יקר ומזהם.... מדוע האחראים עדיין בתפקיד שם?
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן לקדם חשמל סולארי
    אולי זה יקדם חשמל סו 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד עליות ולקדם הטבות מס לחשמל סולארי
    סגור
  • 1.
    תשובה הוציא גז מהאדמה לא???
    אבל יש להו גז 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אין גז??? למה מכרתם אותו לאוייבים שלנו במקום לשמור אותו ל ו??? וגם האזרחיםנוגם המשקיעים לא ראו מזה שקל?? אז מי ראה תשובה???? מדינת חלם צריך לבחור ראש ממשלה ערבי ולגמור תמדינה הזו מהיסוד
    סגור