כסף וצרכנות

רשות התחרות אישרה: זה מיזם קמעונאות האונליין החדש

רשות התחרות אישרה את הקמת מיזם קמעונאות האונליין של קוויק וקבוצת אלקטרה,  אשר יכלול את כל פעילות האונליין של קוויק וקבוצת יינות ביתן בתחום המזון ומוצרי FMCG, וצפוי להתרחב בעתיד לתחומי פעילות נוספים
מערכת ice | 
אבירם גנות (צילום אוהד רומנו)
רשות התחרות אישרה את הקמת מיזם קמעונאות האונליין של קוויק וקבוצת אלקטרה. על פי החברות, המיזם עתיד לחולל שינוי מהותי בשוק קמעונאות המזון ומוצרי צריכה נוספים, וליצור תחרות חיונית וחזקה עבור הצרכן בשוק שנשלט כמעט לחלוטין על ידי שחקן אחד.
המיזם המשותף של קוויק וקבוצת אלקטרה, אשר ינהל את פעילות האונליין הקיימת והעתידית של הצדדים, ובתוך כך של קבוצת יינות ביתן (קארפור, יינות ביתן, מגה בעיר, שוק מהדרין), צפוי לפעול תחת המותג קוויק (Quik) אשר אליו צפוי להצטרף המותג קארפור.
השלב הראשון של המיזם יכלול את כל פעילות האונליין של קוויק וקבוצת יינות ביתן בתחום המזון ומוצרי FMCG, וצפוי להתרחב בעתיד לתחומי פעילות נוספים. לפי ההסכם, לקוויק קיימת זכות הצעה ראשונה להכנס כשותפה בפעילות האונליין של כל פעילות חדשה של אלקטרה מוצרי צריכה.
לרשות המיזם תעמוד התשתית התפעולית הקיימת והעתידית של קבוצת יינות ביתן, וכן הכוח המסחרי הגדול של הקבוצה; פעילות האונליין תתבסס כולה על הטכנולוגיה והתשתית התפעולית שפיתחה קוויק.
אחזקת המיזם תהיה משותפת ותחולק באופן הבא - 51% קבוצת יינות ביתן ו-49% קוויק; נדגיש כי משמעות העסקה היא הקמת פעילות משותפת על בסיס הפעילות הקיימת של קוויק וקבוצת אלקטרה במטרה להרחיבה ולפתחה, ולא בעסקת רכישה או קנייה מכל סוג שהוא על ידי אף אחד מן הצדדים.
קוויק הציבורית תמשיך לפעול ללא שינוי במבנה הבעלות בחברה שבנוסף לאחזקה משותפת במיזם והמשך פיתוחו, צפויה בהמשך להתמקד בפיתוח ושיווק התשתית הטכנולוגית ופיתוח מיזמים נוספים בארץ ובחול.רשות התחרות אישרה אתמול (רביעי, 13.7) את הקמת המיזם המשותף של קוויק וקבוצת אלקטרה, במסגרתו יפעילו השתיים פלטפורמה משותפת לקמעונאות אונליין של מוצרים ושירותים במגוון תחומים. לפי ההסכם שנחתם במרץ האחרון, השלב הראשון יתמקד בתחום מוצרי סופר, מזון ולא מזון (Non-Food) ובהמשך יתרחב לשדות נוספים.
מיזם קמעונאות האונליין של קוויק וקבוצת אלקטרה הוא פעילות משותפת של שתי החברות שמטרתה לייצר תחרות הכרחית וחשובה לצרכן בשוק שכיום נשלט באופן כמעט בלעדי על ידי שחקן אחד. לפי ההסכם המיזם יפעל תחת המותג קוויק (Quik), ויהיה באחזקתן של קבוצת יינות ביתן (51%) וחברת קוויק (49%). נדגיש כי מדובר בעסקה מסוג שיתוף פעולה בין שני צדדים ולא בעסקת רכישה. 
ההסכם כולל התקשרות עם קבוצת החברות המפעילות רשתות שיווק תחת המותגים קארפור, יינות ביתן, ביתן מרקט, מגה בעיר, מגה מרקט, ביתן אונליין, מגה אונליין, שוק מהדרין וכל מותג אחר בתחום הפעילות המשותפת אשר יופעל באמצעות יינות ביתן בע"מ ויסופק במתכונת של קמעונאות אונליין.
לדברי אבירם גנות, מנכ״ל קוויק: ״אני מברך על אישור המיזם ומאמין כי הוא יאתגר באופן משמעותי את ההגמוניה בשוק קמעונאות המזון ומוצרי האונליין. הקמתה של השותפות תתרום בראש ובראשונה לצרכן הישראלי אשר ייהנה מתחרות אמיתית בשוק על כל פירותיה". עוד ציין גנות, ״הסכם השותפות שחתמנו עם קבוצת אלקטרה מחבר את הטכנולוגיה המובילה שלנו, חוזק המותג ומאגר לקוחותינו, יחד עם קבוצה קמעונאית מהחזקות בישראל. מדובר באבן דרך משמעותית במסע שלנו להובלת השוק, זאת לאחר שבשנת 2021 קוויק הפכה לפלטפורמת האונליין הקמעונאית הצומחת ביותר.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה