השוק

המפץ בתחום הקמעונאות: דלק ישראל בדרך להתמזג עם שופרסל

ההצעה שהוגשה לשופרסל הייתה מלהב אל.אר בעלי השליטה בדלק ישראל; במסגרת ההצעה מעוניינים בלהב אל.אר להקצות לבעלי המניות של שופוסל 20% ממניות החברה הממוזגת
ניצן כהן |  3
יקי ודמני יו"ר שופרסל (צילום מאיה קפל, פלאש 90/ יוסי אלוני, יונתן זינדל)
להב אל אר מפתיעה היום עם הצעה שיכולה להיות המפץ הגדול בעולם הקמעונאות. להב מעוניינת למזג את דלק ישראל עם שופרסל ובתמורה תקצה לבעלי המניות של שופרסל 20% ממניות החברה הממוזגת. בשל העובדה כי ההצעה רק הוגשה בשופרסל טרם דיווחו עליה לבורסה ובוודאי טרם החליטו על תגובתם להצעה.
נזכיר כי פז, המתחרה הגדולה של דלק ישראל התמזגה עם פרשמרקט ורכשה את סופר-יהודה במטרה להרחיב עד למקסימום האפשרי את עסקי הקמעונאות. בעוד פז פרושה בחנויות הנוחות yellow וסופר יהודה פרוש במרכז תל אביב בעיקר, הרי שהיא מכוונת לפלח השוק הגבוה, כלומר זה עם שולי הרווח הגדולים יותר.
 
מאידך, מיזוג של דלק ישראל עם שופרסל סל עלול לייצר מיפלצת קמעונאות שתחייב את רשות התחרות להביע את עמדתה אם מיזוג כזה יכול להתקיים בעולם של עידוד התחרות אם לאו.
נזכיר כי דלק ישראל הייתה באמצע תהליך של הנפקה ראשונה לציבור. ההנפקה הייתה אמורה לצאת ממש בתקופה הקרובה ולאחר שהחברה תעדכן את הנתונים הכספיים על בסיס הרבעון הרביעי של השנה. באופן עקרוני להב אל.אר דרשה שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל אולם גורמים המעורים היטב בפרטים אומרים כי השווי אותה דורשת החברה גבוה והיא לא הייתה מקבלת לעולם את השווי הזה, אבל כן הייתה מקבלת שווי באזור המיליארד שקל.
גורמים המעורים היטב בפרטי ההצעה של להב אל.אר אמרו כי הסיכוי שעסקת מיזוג בין דלק ישראל לשופרסל תצא לפועל אפסי הן בשל השווי המופרך שמציעים בלהב והן בשל העובדה כי לא סביר שרשות התחרות תאשר את העסקה.
נזכיר כי שופרסל נסחרת לפי שווי חברה של 7.3 מיליארד שקל ונניח לצורך הארגומנט, כי דלק ישראל שווה 1.2 מיליארד שקל (על פי דרישת להב אל.אר בהנפקה שהייתה אמורה לקרות) כיצד מסתדרת המתמטיקה לקבלת 20% מהחברה הממוזגת לבעלי המניות של שופרסל.
בדלק ישראל ולהב אל.אר אישרו את הפרטים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הפוך
    אלון 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוך גוטה הפוך דלק אולי תקבל 15 אחוז ואז נתחיל לדבר חשבון לא יודעים לעשות
    סגור
  • 2.
    מיזוג
    עם פייר 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קדם א ל מ כעט דלק זה קרטל של השוק הכן מנהל הגלים עשקים
    סגור
  • 1.
    נהדר
    צח 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהדר..עכשיו נוכל ליקנות בסופר דלק ?
    סגור