כסף וצרכנות

הלחם התייקר באופן רשמי: עד מתי הרשתות יספגו זאת?

מחיר הלחם המפוקח התעדכן ועלה בשיעור של בין 11 ל-36% לאחר הודעת ועדת המחירים בשבוע שעבר. מספר רשתות מובילות הודיעו כי יספגו את ההתייקרות ולא יעלו את המחיר, כשהיום צפוי לקיים ראש הממשלה דיון מיוחד בנושא
מערכת ice | 
מחיר הלחם (צילום פלאש 90/ משה שי)
‏בהתאם להודעת ועדת המחירים, מחירי הלחם בפיקוח התעדכנו החל מהבוקר במערכות הממשלה. במוקד: מחירו של הלחם האחיד פרוס עלה ב-80 אגורות ל-7.91 שקל, זינוק של 11 אחוז בסך הכל.
החלה התייקרה ב-26% למחיר של 6.26 שקל ליחידה והמחיר של הלחם הלבן עלה  מ-5.12 שקל ל-6.97 שקל, זינוק של לא פחות מ-36% במחיר. גם מחיר הלחם האחיד זינק בשיעור דומה. המחיר של הלחם הלבן הפרוס שמחירו יוזל כעת בחמש אגורות לכיכר: מ-6.1 שקל, ל- 6.05 שקל בלבד.
 
לאחרונה, הודיעו מספר רשתות מובילות, בהן: רמי לוי, שופרסל, ויקטורי, טיב טעם, ויוחננוף כי לא יעלו את המחיר לצרכן ויספגו בעצמן את ההתייקרות. זאת לאור בקשת שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, כאשר היום (ראשון) צפוי לכנס ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד דיון דחוף בנושא, בהשתתפות בכירים ממשרדי האוצר, הכלכלה, הרווחה והמשפטים, במטרה לבחון פתרונות לבלימת ההתייקרות.
החלטת משרד הכלכלה להודיע על ההתייקרות, מגיעה לאחר שכבר בחודש מאי המליצה ועדת המחירים הממשלתית על הסרת הפיקוח מהלחם לאחר עשרות שנים שהדבר נעשה, זאת נוכח עליה של עשרות אחוזים במחירי החיטה, בעקבות הלחימה בגזרת רוסיה-אוקראינה, שתי מדינות הנמנות בין יצואניות החיטה הגדולות בעולם.
 


כזכור, כבר בתחילת החודש שעבר יצרניות הלחם הגדולות במדינה החליטו שלא להמתין עוד והודיעו על העלאת מחירים במוצרי הלחם שאינם מפוקחים.

רשת ברמן העלתה את מחיר הלחם בשיעור של כ-8%. "בחודשים האחרונים, ואף לפני כן, חלה עלייה משמעותית בתשומות הייצור והאספקה ובעלויות חומרי הגלם, לרבות ,שמרים, סוכר, מלח, וכן באנרגיה, הובלות ועוד", ציינו בהודעה לצרכנים בנושא. כמה שעות לאחר הודעת ברמן, גם "דגנית עין בר" יצרנית לחם גדולה נוספת בישרה לספקים על התייקרות חלק ממוצרי הלחם הלא מפוקחים, בשיעור של 8-15% .

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה