כסף וצרכנות

דוחות חניה נעלמים וצוברים ריבית: גם אתם קורבנות המחדל?

עיריות רבות שולחות דוחות של בדואר, הדואר לא מגיע אל האזרחים, הדוח צובר ריבית גבוהה ומגיעים לקנסות מטורפים של אלפי שקלים. . כך פועלת השיטה המקוממת של העירייה בחסות החוק
מערכת ice |  3
חניה חדשות 13 (צילום ועד העובדים חדשות 13)
ב"N12" חשפו היום (חמישי) שורת מחדלים מקוממת במיוחד של עיריות בנוגע לדוחות התנועה אותם הפקחים שלהן מחלקים. הדוחות של האזרחים לא מגיעים בדואר, צוברים ריביות גבוהות ומגיעים לקנסות מטורפים של אלפי שקלים. 
לאחר זמן מה, האזרחים מאבדים את זכות הערעור ונאלצים לשלם את התשלומים הגבוהים והכל בחסות החוק. התופעה קיימת במספר עיריות, כאשר אזרחים שדיווחו על כך מרמת גן, ירושלים, חיפה ורחובות וגם בהתנהלות מול המשטרה או כביש 6 חוצה צפון.
 
הכל מתחיל בחוק היבש שאומר שהעיריות, ורשויות החוק האחרות, מחויבות רק לשלוח דוח בדואר מבלי לוודא קבלה. רק אחרי שתחוייבו בריביות ותקבלו דואר נוסף תוכלו לבקש מהעיריה מספר מעקב לאתר של דואר ישראל ושם תראו שהמכתב שנשלח אליכם חזר לעירייה.
שרשרשת המחדלים מרתיחה במיוחד: במחלקת הדואר של עיריית תל אביב הודו שהדואר באמת חוזר אליהם, ביניהם גם הדוחות. מתי הרשות כן מתזכרת את האזרח? בדרישה השנייה לתשלום, ממש רגע אחרי שהדוח צבר 50% ריבית. אחרי דרישה שנייה לתשלום, ממשיך לצבור ריביות עד שתתקבל תשובה סופית מהעירייה. כמה זמן ייקח עד שנקבל תשובה לערעור? כחצי שנה לפחות. בזמן הזה כמובן הדוח שלכם ממשיך לצבור ריבית.
 
אם בסופו של דבר תאלצו לשלם את הקנס, כולל הריביות או לא כולל הריביות שהצטברו, תגלו שגם בשלב הזה העיריות מנסות להרוויח על חשבונכם. כשתבקשו לחלק את הדוח לתשלומים תקבלו תשובה שאתם מוזמנים לעשות זאת, אבל זה יוסיף ריבית לתשלום הדוח.
משר המשפטים, גדעון סער, נמסר בתגובה: "באשר לאופן המצאת הדוחות – הוא אכן בעייתי. בימים אלה הנושא ייבחן על ידי שר המשפטים לרבות האפשרות לחייב המצאה מלאה גם בדוחות חניה ותנועה. שר המשפטים נדרש לאחרונה לאופן שבו נשלחים הודעות החיוב בכבישי אגרה, נאבק והצליח להקים צוות שבוחן בימים אלה, כדי להקל על גביית החובות בכבישים".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ביזיון!!!
    אביעד 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לי אותו סיפור ביזיון.
    סגור
  • 2.
    לא מרחמת עליהם
    הולכת 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכוניות חונות באדום לבן ומסתירות את שדה הראייה נהגים חונים על מדרכה ונאלצים בגללם לרדת לכביש ועוד עבירות תנועה שמסכנות חיים חבל שרק דוחות צריך גם כלא
    סגור
  • 1.
    קרה לי גם
    אבי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי שום דוח על הרכב
    סגור