כסף וצרכנות

הישראלים ממשיכים לשלם: רשתות השיווק רשמו זינוק מפתיע בפדיון

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רשתות השיווק ורשתות המזון רשמו עלייה בפידיון בשלושת החודשים האחרונים
מערכת ice | 
שופרסל דיל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משיכה לפרסם את נתוני אפריל-יוני 2022. יחד עם הזינוק בהוצאות האשראי של הישראלים ועלייה בפיריון של כמה וכמה ענפי תעשייה, מפרסמת היום הלמ"ס עלייה גם בפידון של רשתות השיווק ורשתות המזון.
על פי הנתונים, בחודשים אפריל-יוני 2022 חושבה עלייה ממוצעת של עלייה של 0.3% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר ירידה של 0.9% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים ינואר- מרץ 2022. בפידיון של רשתות המזון הוצגה עלייה של 4.4% (במחירים קבועים) לאחר עלייה של 3.2% (במחירים קבועים) בחודשים ינואר - מרץ 2022.
 
הגדרת "רשתות השיווק" כוללת בתוכן גם את הרשתותהמתמחות במזוןורשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. הפידיון של "רשתות המזון" כוללת בתוכה גם מכיר ממוצרי ניקוי.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
 
הנתונים מתפרסמים על רקע המאבק של רשתות המזון בעליית המחירים. ראשונה הייתה שופרסל, שלמרות מכות שעברה לאחרונה, מנהלת מאבק נגד ספק המזון דיפלומט, כזה שעורר תגובות חיוביות מגורמים לא צפויים. גם רמי לוי ויוחננוף צפויים להצטרף למאבק.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה