מדדים ומחקרים

שופרסל חוטפת מכה: מודחת מהמדד היוקרתי של הבורסה

המנכ"ל החדש אורי וטרמן יצטרך להתמודד עם האתגר הקשה להחזיר את שופרסל אל המדד היוקרתי של הבורסה - ת"א 35, וזאת לאחר שהודחה בעקבות הדו"ח החלש שהציגה ברבעון הראשון והירידה בשווי השוק
מערכת ice | 
איציק אברכהן (צילום סיון פרג', freepik)
הבורסה מפרסמת הערב (חמישי) את עדכון המדדים החצי-שנתי ובו כמה בשורות רעות לחברות גדולות במשק, ובשורות משמחות לאחרות. החשיבות של כניסה למדדים היוקרתיים כמו ת"א 35 יכולה להשפיע באופן מיידי על החברה ויש לשער כי הביקושים למניה יעלו באופן משמעותי.
שלוש החברות שחטפו יציאה ממדד ת"א 35 היוקרתי - מדד הדגל של הבורסה ובו 35 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר מבין החברות הנסחרות - לייבפרסון, מיטרוניקס ושופרסל. ענקית המזון חטפה ירידה קשה בשווי השוק לאחר הדו"ח החלש לרבעון הראשון, כאשר הרווח הנקי של החברה התרסק ב-70%. מניית שופרסל ירדה מאז פרסום הדו"ח ב-6%, ומתחילת השנה ירדה המניה ב-10.74%.
 
ענקית המזון חוטפת את המכה הקשה עם היציאה מהמדד היוקרתי של הבורסה, אל עבר מדד ת"א 90, דווקא בתקופה בה היא חטפה טלטלות רבות בשורת ההנהלה, כאשר המנכ"ל המודח לשעבר איציק אברכהן חזר במהלך לכהן דווקא כיו"ר הדירקטוריון והסערה סביב פיטוריו המהירים של המנכ"ל עופר בלוך והחלפתו באורי וטרמן ששימש מנכ"ל רשת BE פארם. המנכ"ל החדש יצטרך למצוא את הדרך הקשה לחזור למדד הגבוה.
עוד בעדכון המדדים: אל ת"א 35 נכסו החברות של יצחק תשובה: דלק קבוצה וניו-מד אנרג'י. במדד ת"א 125 נכנסו חברות נדל"ן כמו אאורה של אטרקצ'י וחג'ג', ומבין היוצאות חברת אלקטריאון של רובי ריבלין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה