השוק

שופרסל מתכוונת להגדיל את הרווחים, זו התוכנית של אברכהן

איציק אברכהן מחמם מנועים ומפעיל תוכנית שתגדיל את רווחיה של שופרסל. האם יצליח להוכיח את יעילותו מול בעלי המניות?
מערכת ice |  3
איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל (צילום סיון פרג'; freepik)
יו"ר שופרסל איציק אברכהן השלים באופן סופי בשבוע שעבר את ההשתלטות המחודשת, לאחר שמינה את איש אמונו אורי וטרמן למנכ"ל הרשת במקום עופר בלוך שסגר עסקת פיצויים מכובדת.
כעת, אברכהן בשבתו כאיש החזק בשופרסל, עם שליטה בדירקטוריון וגיבוי של בעלי המניות, מגבש תוכנית התייעלות בהשקעה של כ-100 מיליון של בשנה. התוכנית אמורה לייעל את הרווח התפעולי של החברה, לאחר תוצאות לא טובות ברבעון הראשון של השנה, שהציגו ירידה של 67% ברווח התפעולי מקמעונאות המזון שלה. כך על פי הפרסום בעיתון דה-מרקר.
 
אבכרהן כיהן במנכ"ל שופרסל קצת יותר מעשור, ובשלהי כהונתו הרשת רשמה שיעור רווחיות נמוך יותר מזה של רמי לוי, ויקטורי ויוחננוף, למרות היותה הרשת הגדולה בישראל מבחינת הסניפים. כעת, לאחר שקיבל את אמון המשקיעים וסידר לעצמו גם חברי דירקטוריון חדשים ונוחים, אברכהן ינסה להוכיח שבנוסף ליכולות הפוליטיות שלו יש לו גם יכולות עסקיות טובות, שיחזירו את שופרסל לאחוז רווחיות גבוה.
לאחר תקופת קורונה זוהרת לרשתות השיווק, מכירות המזון שלהם מצטמצמות, כמובן עקב פתיחת שוק התיירות שנמצא בעומסי שיא, וכן פתיחת מקומות הבילוי והמסעדות. גם עליית מחירי החשמל והדלק לא מועילות לרשתות, משום שכעת לציבור יש פחות הכנסה פנויה, אותו דבר גם לדבי עליית הריביות על המשכנתא. עוד אתגר בפניו תעמוד שופרסל, הוא הכניסה המתקרבת של רשת קארפור לארץ, שתופעל דרך רשת יינות ביתן.
 
בתחילת החודש שופרסל כבר החלה ללכת לעבר המטרה, כאשר העלתה את העמלות שלה לספקים: עד כה עמלות השינוע וההפצה עמדו על בין 2% ל-7% ממחיר הרכישה, וכעת היא תעמוד על בין 3% ל-8%. מהלך כזה הוא קל יותר ליישום לשופרסל, משום שהוא לא מתגלגל ישירות לצרכן במחירי המוצרים, מה שהיה חושף את שופרסל לביקורת. על פי ההערכות, הוא יוסיף בין 50 ל-60 מיליון שקל בשנה לרווחי הרשת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה לא חדש
    יגאל 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חתיכת פח רק לעשוק וכסף מעניין אותו דופק את הצרכנים כמו עיוור
    סגור
  • 2.
    אברא כדברא ,העושק הגדול מומחה בלייקר את האוכל (ל"ת)
    יחיאלקוסם 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כרגיל שופרסל הרשת היקרה ביותר תעלה מחירים (ל"ת)
    אזרח 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור