השוק

דרמה בשופרסל: אברכהן משתלט על הדירקטוריון לאחר שהודח

לאחר שהודח מתפקיד המנכ"ל, איציק אברכהן הוא המנצח הגדול באסיפה הדרמטית של בעלי המניות, והוא צפוי להיבחר ליו"ר שופרסל. על הפרק: עימות מול המוסדיים על המנכ"ל החדש עופר בלוך
מערכת ice |  1
איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל (צילום סיון פרג'; freepik)
המנכ"ל לשעבר, איציק אברכהן, חוזר אל שופרסל כיו"ר. אסיפת בעלי המניות הדרמטית בחרה באברכהן לדירקטור כמו גם את ארבעת שותפיו, והשגת רוב מוחץ לקראת הבחירות ליו"ר הדירקטוריון.
אסיפת בעלי המניות בחרה היום באברכהן, משה אטיאס, רון הדסי, שלמה זהר -  מנכ"ל חברת שופרסל נדל"ן ואילן רון.  זאת אומרת: כל הדירקטורים של קבוצת אברכהן שנבחרו כמקשה אחת. המהלך הגיע לאחר שאברכהן ערך סבבי שיחות עם המוסדיים ובהן התעקש על בחירת הדירקטורים כולם ביחד.
 
בנוסף, שני הדירקטורים שהוצעו על ידי הדירקטוריון המכהן, היו"ר הזמני רן גוטפריד והדירקטור יואב שלוש, לא נבחרו. המשמעות: ניצחון ענק למשקיעים המוסדיים המחזיקים ב-60% ממניות שופרסל.
בכך, באסיפת הבחירות הקרובה, יבחר הדירקטוריון החדש ביו"ר המיועד - אברכהן, שחוזר לשליטה על שופרסל לאחר שהודח מתפקיד המנכ"ל בינואר האחרון. המוסדיים בחרו באברכהן במטרה להחזיר את ענקית הקמעונאות לשגרה לאחר המכה אותה קיבלה ולשפר את הרווחים.
 
בעלי המניות אישרו את תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש עופר בלוך, אך ככל הנראה לאחר היבחרו של אברכהן ליו"ר, בלוך לא ימשיך בתפקידו. יחד עם זאת, אברכהן עלול להימצא בניגוד לדעת המוסדיים שבכך שאישרו את תנאי העסקתו של בלוך, רומזים ליו"ר המיועד כי הם מאמינים כי הוא הדמות המתאימה לניהול החברה.
נזכיר כי לפני כחמישה חודשים התפטר במפתיע אברכהן מתפקידו כמנכ"ל שופרסל, כשברקע שתי פרשות סוערות עמדו בעורכיו הראשונה היא מכירות האונליין לחרדים באתר מוזל יותר, שנחשף בתחקיר של 'תכנית חיסכון', והשנייה היא פרשת תיאום המחירים בין מנהלי רשתות השיווק הגדולות שהביאה לפתיחתה של חקירה נרחבת ברשות התחרות.
לאחר התפטרותו של אברכהן, נכנסה שופרסל למשבר הנהגה לאחר התפטרותם של שני בכירים נוספים. לא זו אף זו, מי שלכאורה קידם את עזיבתו של אברכהן הוא יו"ר הדירקטוריון הקודם, יקי ודמני, שמאז הספיק גם הוא להתפטר, לאחר שחברי הדירקטוריון הראו לו את הדרך החוצה בכך שלא העמידו אותו לבחירה נוספת באספה הכללית. ודמני המשיך הלאה וכעת הוא מועמד בכיר לתפקיד יו"ר חברת חשמל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא האחראי
    רון 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ליוקר המחייה. טובת המנייה לפני טובת הציבור. תפסיקו לקנות בשופרסל או שתפסירו ליילל שיקר פה
    סגור