השוק

שופרסל תכריע היום: האם אברכהן יחזור כמנצח?

אסיפת בעלי המניות של שופרסל תתקיים היום ולאחריה יתאפשר לדעת את הרכב הדירקטוריון, בו יבחרו גם יו"ר חדש לחברה. האם אברכהן יחליק לתפקיד היו"ר או שמא היו"ר הזמני יואב שלוש?
מערכת ice | 
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום סיון פרג', freepik)
יום מכריע בשופרסל: לאחר חודשים של טלטלה בצמרת הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, בעלי המניות בחברה יתכנסו היום (שלישי) ב-14:00 לדון בבחירת חמישה דירקטורים מתוך שבעה מתמודדים. על פי ההערכות, הגופים המוסדיים, המחזיקים כ-60% סה"כ מהמניות, יכניסו פנימה חזרה את המנכ"ל לשעבר אברכהן, ודרך שם הוא ימונה בהמשך ליו"ר החברה. גם צבי ויליגר, בעל המניות הפרטי הגדול בחברה (4.9%), הכניס את איציק אברכהן לרשימת המומלצים שלו לדירקטוריון.
על פי הפרסום ב'כלכליסט' ישנם גם מתנגדים לחזרתו לצמרת של אברכהן, והם מקדמים את מינויו של יואב שלוש ליו"ר. שלוש הוא דירקטור מכהן שמשמש כרגע כיו"ר זמני. שימש בעבר שותף מנהל בקרן ההון סיכון אביב ונצ'רס, מנכ"ל ונשיא סאיטקס ודירקטור בטאואר, צ'ק פוינט מלם תים והבורסה לני"ע. בחירתו תלויה בבחירה הסופית של הדירקטורים שתתקיים היום, שבעקבותיה יבחרו כל תשעת חברי הדירקטוריון את היו"ר שלהם.
 
נזכיר כי לפני כחמישה חודשים התפטר במפתיע אברכהן מתפקידו כמנכ"ל שופרסל, כשברקע שתי פרשות סוערות עמדו בעורכיו הראשונה היא מכירות האונליין לחרדים באתר מוזל יותר, שנחשף בתחקיר של 'תכנית חיסכון', והשנייה היא פרשת תיאום המחירים בין מנהלי רשתות השיווק הגדולות שהביאה לפתיחתה של חקירה נרחבת ברשות התחרות.
לאחר התפטרותו של אברכהן, נכנסה שופרסל למשבר הנהגה לאחר התפטרותם של שני בכירים נוספים. לא זו אף זו, מי שלכאורה קידם את עזיבתו של אברכהן הוא יו"ר הדירקטוריון הקודם, יקי ודמני, שמאז הספיק גם הוא להתפטר, לאחר שחברי הדירקטוריון הראו לו את הדרך החוצה בכך שלא העמידו אותו לבחירה נוספת באספה הכללית. ודמני המשיך הלאה וכעת הוא מועמד בכיר לתפקיד יו"ר חברת חשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה