מינויים

משחק הכיסאות של שופרסל: כך יגיע המנכ"ל לשעבר לדירקטוריון

ארבעה חודשים לאחר התפטרותו מתפקיד המנכ"ל, בעלי המניות בשופרסל פועלים להשיב את איציק אברכהן לדירקטוריון החברה, ומשם ככל הנראה לתפקיד היו"ר
מערכת ice | 
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
האם מנכ"ל שופרסל לשעבר איציק אברכהן יבצע קאמבק מהיר מהצפוי ויהפוך ליו"ר החברה? על פי הידוע, הגופים המוסדיים ככל הנראה הם אלו שידחפו אותו לשם, דרך הכנסה שלו קודם כל לדירקטוריון החברה, שנמצא בתהליך בניה מחודשת.
כזכור, לפני כארבעה חודשים התפטר במפתיע אברכהן מתפקידו כמנכ"ל שופרסל, כשברקע שתי פרשות סוערות עמדו בעורכיו הראשונה היא מכירות האונליין לחרדים באתר מוזל יותר, שנחשף בתחקיר של 'תכנית חיסכון', והשנייה היא פרשת תיאום המחירים בין מנהלי רשתות השיווק הגדולות שהביאה לפתיחתה של חקירה נרחבת ברשות התחרות.
לאחר התפטרותו של אברכהן, נכנסה שופרסל למשבר הנהגה לאחר התפטרותם של שני בכירים נוספים: דוד לרון, המשנה למנכ"ל שופרסל ומנהל אגף תפעול ושרשראות אספקה, והאחראי על תחום הנו-פוד יוסף מזלטרים. לא זו אף זו, מי שלכאורה קידם את עזיבתו של אברכהן הוא יו"ר הדירקטוריון הקודם, יקי ודמני, שמאז הספיק גם הוא להתפטר, לאחר שחברי הדירקטוריון הראו לו את הדרך החוצה בכך שלא העמידו אותו לבחירה נוספת באספה הכללית. ודמני המשיך הלאה וכעת הוא מועמד בכיר לתפקיד יו"ר חברת חשמל.
 
בקרוב שופרסל תפרסם את הזימון שלה לאסיפה הכללית לבחירת שני הדירקטורים החסרים. הגופים המוסדיים, בעלי השליטה העיקריים בחברה, שלחו לקראת האסיפה את רשימת המומלצים שלהם למינוי בדירקטוריון. על פי הפרסום ב'כלכליסט', גם צבי ויליגר, בעל מניות בולט בחברה, הכניס את איציק אברכהן לרשימת המומלצים שלו לדירקטוריון.
מי שכמובן יבחר בפועל הם חברי הדירקטוריון, אך הם יודעים שעל ראשם עומדים בעלי המניות, שיכולים להעמיד אותם עצמם לבחירה מחודשת ולהראות להם את הדרך החוצה. לכן, על פי ההערכות, חברי הדירקטוריון לא יהווה כוח נגד לרצון בעלי המניות וישיב המנכ"ל לשעבר לחוג מקבלי ההחלטות בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה