כסף וצרכנות

אמזון תתחרה בוולט? ההודעה שמרעידה את תעשיית המשלוחים

ענקית המסחר המקוון, שמציעה משלוחים של כמעט כל מוצר במספר מדינות כל עוד הוא מוזמן מהאתר שלה, מתחילה להציע גם משלוחים מרשתות אחרות
יאיר מור | 
אמזון, וולט (צילום wolt, shutterstock)
אמזון הפתיעה אתמול והודיעה על שירות חדש, שבמסגרתו היא תתחרה באופן ישיר מול וולט וחברות אחרות שמתמקדות במשלוחים של מוצרים מחנויות לבתי הלקוחות.
השירות החדש יוצע למנויי שירות אמזון פריים, שהוא המקבילה היוקרתית והיקרה של אמזון למועדון לקוחות (עוד על כך בהמשך). במסגרתו, יאספו אנשי המשלוחים של אמזון הזמנות של לקוחות מחנויות נבחרות המשתתפות בשירות, ויביאו אותן אל הקונים ביום ההזמנה. הזמנות בסכום של יותר מ-25 דולר יישלחו ללקוחות בחינם, בעוד הזמנות בסכומים קטנים יותר תדרושנה תוספת של 3 דולר עבור המשלוח.
המחירים הללו הם בנוסף לחברות באמזון פריים, שזינקו השנה בכל המדינות בהן אמזון פעילה: בתחילת השנה זינקו המחירים בארה"ב מ-119 דולר לשנה ל-139 דולר לשנה, או מ-13 ל-15 דולר בחודש, ובשבוע שעבר היא הקפיצה גם את המחירים באירופה בעשרות אחוזים.
 
בשלב הראשון מוצע השירות בכ-10 מטרופולינים ברחבי ארה"ב: אטלנטה (ג'ורג'יה), שיקגו (פלורידה), דאלאס (טקסס), לאס וגאס (נוואדה), מיאמי (פלורידה), פיניקס (אריזונה), סקוטסדייל (אריזונה) וסיאטל (וושינגטון), לצד וושינגטון הבירה. ארבע הרשתות הראשונות המשתתפות בו הן רשת תוספי התזונה GNC, ורשתות הביגוד דיזל, PacSun ו-Superdry. בחודשים הקרובים תצטרפנה גם רשת כלי המטבח Sur La Table וחברת הקוסמטיקה Purity Cosmetics, ולאחר מכן צפויות להיכלל בשירות חנויות מסוגים נוספים.
עד כה הציעה אמזון משלוחים למנויי פריים רק עבור מוצרים שהוזמנו מאמזון עצמה, או על מוצרים מרשת הסופרמרקטים Whole Foods, אותה רכשה אמזון בשנת 2017 תמורת קרוב ל-14 מיליארד דולר. זו הפעם הראשונה שבה מציעה אמזון את מערך המשלוחים האדיר שלה לשירותן של חברות אחרות, בדומה למודל הפעילות של שירותים כמו וולט הפיני, אינסטקארט ההודי, אובר האמריקאית (שמציעה את השירות לצד שירותי הנסיעות, כמובן) ועוד. בתחילת השנה היא הודיעה כי בעקבות ביקורת רבה היא תאפשר לסוחרים חיצוניים לספק משלוחים באמצעות השירות, אך אז הלקוחות משלמים עליו לספק החיצוני והוא קובע את המחיר.
שרה מת'יו, מנהלת חוויית המשלוח באמזון, אמרה כי "הרחבת (שירות) המשלוחים בו-ביום של אמזון לכלול מותגים אהובים ישירות מחנויות פיזיות בסביבה היא רק עוד דרך שאנו מציעים ללקוחות אפילו יותר בחירה ביותר מהירות".
מימי רואיז, סגנית נשיא למסחר אלקטרוני ב- PacSun, אמרה כי "אנו רואים פוטנציאל גבוה בשותפות המכירה המורחבת שלנו עם אמזון, הכוללת משלוח ישירות מחנויות PacSun. זוהי דרך נוספת עבורנו להציע ללקוחותינו את הסגנונות שהם רוצים ואוהבים בזמן שהם רוצים אותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה