כסף וצרכנות

אמזון מודיעה: המחירים הולכים לזנק באופן משמעותי

ענקית המסחר המקוון הודיעה למיליוני לקוחות במדינות אירופה כי מחיר שירות המשלוחים והזרמת הווידאו שלה הולך לזנק בעשרות אחוזים החל מעוד פחות מחודשיים
יאיר מור | 
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
אמזון הודיעה אתמול (שני) ללקוחותיה באירופה כי "מועדות הלקוחות" שלה, Amazon Prime, הולך לעלות להם הרבה יותר. החברה הציגה באתרים שלה ביבשת הודעות המבשרות על הזינוק, ואף הודיעה עליו במייל ללקוחות.
העלייה במחירים משמעותית מאוד: בבריטניה יעלה המחיר ב-20%, מ-79 ליש"ט ל-95 ליש"ט למנוי שנתי; בגרמניה הוא יעלה מ-69 אירו ל-89.90 אירו לשנה, זינוק של 30%; באיטליה וספרד יקפוץ המחיר מ-36 אירו ל-49.90 אירו לשנה – עלייה של 39%; ובצרפת הוא ינסוק בלא פחות מ-43%, מ-49 ל-69.90 אירו לשנה.
 
עליית המחיר תקפה החל מה-15 בספטמבר, כאשר כל לקוח יתחיל לשלם את התעריף החדש בעת הרשמה או חידוש מנוי לשירות, הכולל משלוחים מהירים מוזלים, כמו גם גישה לשירות הזרמת הווידאו של החברה, Prime Video. החברה ציינה כי הסיבות לזינוק במחירים הן "אינפלציה ועלויות תפעול דגלות". היא הוסיפה כי גם כמות התכנים ההולכת וגדלה בשירות הסטרימינג שלה מהווה הצדקה לעליית המחיר, אך הבטיחה ש"נמשיך לעבור כדי להבטיח ש'פריים' מציע ערך יוצא מן הכלל לחברינו".
המהלך הזה מגיע חצי שנה לאחר העלאת מחירים דומה בארה"ב, וכ-4 שנים מאז העלאת המחיר האחרונה של השירות באירופה. נראה שהסיבה לו היא חשש מדו"ח החברה לרבעון השני של 2022, שיוצג מחרתיים (חמישי) וצפוי לפי אנליסטים להצביע על צניחה חדה ברווחים. זאת לאחר שברבעון הראשון רשמה אמזון את ההפסד הראשון שלה זה 7 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה