כסף וצרכנות

טירוף קניות בזמן מבצע "עלות השחר"? הנתונים נחשפים

חברת שב"א פרסמה הבוקר נתונים אודות היקף הוצאות האשראי של הישראלים במהלך מבצע "עלות השחר" - ההוצאות נותרו זהות לימי שגרה, פרט לעיר שדרות
מערכת ice | 
קניות אונליין (צילום pexels ,unsplash)

חברת שב"א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, פרסמה היום נתונים אודות הוצאות הישראליים במהלך מבצע "עלות השחר", מהם עולה כי לא נרשמו שינויים מיוחדים הקשורים לסבב הלחימה.

הנתונים מצביעים על כך שרק בעיר שדרות נרשמה ירידה בהוצאות במהלך סוף השבוע האחרון (5-6 באוגוסט) לעומת סוף השבוע שקדם לו (29-30 ביולי). ביתר הערים המרכזיות בדרום ובמרכז הארץ, ההוצאות בכרטיסי אשראי היו דומות ובחלקן אף נרשמה עליה.


ההוצאות ברמה הארצית בסוף השבוע האחרון ירדו בשיעור של 1.5% והגיעו לסכום של 2.178 מיליארד ש״ח לעומת 2.214 בסוף השבוע שלפניו. בשל ציון ט׳ באב במוצ״ש האחרון נרשמה ירידה בהוצאות בענף המסעדות, רשתות המזון המהיר ובתי הקפה. ירידה זו בהוצאות היא עניין שגרתי הנובע מסגירת בתי העסק בענף.

המבצע הצבאי הגיע לסיומו אתמול עם הפסקת האש אשר נכנסה לתוקפה באופן רשמי אתמול בשעה 23:30. קצת אחרי מועד זה שוגרו מספר רקטות נוספות לעבר שטח יישובי העוטף, ובהתאם בוצעו תקיפות נוספות של צה"ל ברצועה. נצירת האש, הגיעה לאחר מאמצי תיווך מצריים, כשלפי הפרסומים האחרונים הבטיחו לארגון הג'יאהד האיסלאמי הבטחה כי יפעלו לשחרורם של שני עצורים, בהם בסאם אל סעדי מי שנחשב לראש הארגון בצפון השומרון, ומעצרו לפני כשבוע היה זה שהוביל לאיום ירי הנ"ט, ותחילת ההסלמה הנוכחית.


מנגד, בישראל מבהירים כי הסיכומים אינם מגבילים את פעילות הצבא בגדה, כשרק במהלך הלילה האחרון, פעלו כוחות הביטחון בכפר רומנא שבאיזור ג'נין להריסת בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד אסעד אלרפאעי וסובחי אבו שקיר, שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה