כסף וצרכנות

בשורה לתושבי אשקלון? "חייבים שבכל בית יהיה ממ"ד"

חברתל הכנסת נירה שפק כינסה היום את ועד המשנה למוכנות העורף, ובתוך כך דנו השרים יחד עם ראשי רשויות הדרום בעניין תוכנית מיגון לאומית, "יש הרבה מה לעשות מצד הממשלה"
מערכת ice | 
שיגור טילים מעזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים חטיב)
ועדת המשנה למוכנות העורף בראשות ח"כ נירה שפק, קיימה היום (שלישי) דיון בהשתתפות ראשי רשויות מהדרום, ונציגי משרדי הממשלה, צה"ל ורשות החירום הלאומית על הפעלת מערך החירום בעורף האזרחי במסגרת מבצע "עלות השחר".     
יו"ר ועדת חוץ וביטחון , ח"כ רם בן ברק: "אנחנו נמצאים בסופו של המבצע שהיה מבצע מאד מוצלח שהשיג את המטרות. למדנו שהיכולת של צה"ל לנהל מערכות כאלה תלוי מאד ביכולת האזרחית שלו. יש הרבה מה לעשות מצד הממשלה. אנחנו משקיעים ומפתחים מערכות הגנה אבל כל זה לא שווה ללא יכולת האזרחים למגן את עצמם בבתיהם. מטרתנו להאיץ את מיגון היישובים אף מעל שבעה ק"מ ובכלל לחשוב על תכנית לאומית למיגון הערים. המשימה שלנו ושל ח"כ נירה שפק לוודא שהדברים האלה מיושמים ועל כל המשרדים להביא תכנית יותר מקיפה. לא עשינו מספיק וצריך לקדם את זה". 
יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ נירה שפק, אמרה: "צריך לתת מענה ופיצוי מהיר לתושבים. אנחנו על שעון חול וככל שנספיק יותר נציל יותר חיי אדם. ממבצע 'שומר החומות' גילינו מה שנכתב בדו"ח המבקר משנת 2020 לא יושם, יש כשלים שרובם לא טופלו. כ-2.5 מיליון תושבים בישראל אין מיגון תקני בסמוך למקום מגוריהם. תכנית שנתית לא גובשה ולא הוקצה לה תקציב".
עוד הוסיפה ואמרה, "מקלטים ציבוריים סמוך לקו הגבול אינם כשירים ואין תנאים פיזיים נאותים לשהות בהם. תכנית הפינוי של קריית שמונה ושדרות וישובים בקווי העימות לא הושלמו. פעלנו במספר נושאים: הכנת תכנית פינוי יישובים, דגש על הסברה של פיקוד העורף לאוכלוסייה, כיתות כוננות, מוסדות רווחה , מרכזי החוסן, כבישים תשתיות כאשר נושא בעלי החיים שעדיין שלא הספקנו לטפל בו".
 
יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, התייחס לנושאי מוכנות העורף בחירום ואמר: "יש נושאים שצריכים לפתור וננסה כולנו לקדם במסגרת ועדת הכספים ואישורי ממשלה. לא בטוח שנצליח להכניס את הנושאים הללו למליאה ללא בסיס תקציבי וכלכלי אבל נעשה את המקסימום כדי לטפל בהם".
 יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק: "חייבים לייצר תכנית לאומית כך שבכל בית בישראל יהיה ממ"ד".
ראש עירית אשקלון, תומר גלאם: "אשקלון לא מקבלת כלום. מדברים רק על יישובי העוטף". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה