בריאות

אזהרה חמורה: זו המגבלה בעוטף עזה שתישאר בתוקף

משרד הבריאות הודיע כי חוף זיקים שבעוטף עזה אסור לרחצה בעקבות חשש לזיהום כתוצאה מהזרמת שפכים מהרצועה, כל הצירים נפתחו לתנועה ותנועת הרכבות שבה לסדרה
מערכת ice | 
ים מזוהם (צילום פלאש 90/ דורון גולן)

עקב המצב הביטחוני נסגר לפני מספר ימים חוף זיקים יחד עם שאר החופים הדרומיים. הבוקר לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף הודיע צה"ל על הסרה הדרגתית של כלל המגבלות וחזרה מלאה לשגרה. 

אומנם, חוף זיקים ימשיך להיות סגור, זאת בשל חשש לזיהום בחוף, ואזהרות משרד הבריאות, בעקבות מעבר שפכים מכיוון עזה. ממשרד הבריאות נסמר כי "המשרד ממשיך במעקב אחר איכות מי הים ויעדכן את הציבור בהתאם".



כאמור, הבוקר, בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. כצעד ראשון, נפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה, ותושבי המקום אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. לאחר מכן  תנועת הרכבות בין הערים שדרות ואשקלון שבה לסדרה החל מהשעה 12:00. במהלך השעות הקרובות, הסרת ההגבלות תימשך באופן הדרגתי, זאת בצמוד להערכת המצב.


הפסקת האש נכנסה לתוקפה באופן רשמי אתמול בשעה 23:30, כאשר קצת אחרי מועד זה שוגרו מספר רקטות נוספות לעבר שטח יישובי העוטף, ובהתאם בוצעו תקיפות נוספות של צה"ל ברצועה. נצירת האש, הגיעה לאחר מאמצי תיווך מצריים, כשלפי הפרסומים האחרונים הבטיחו לארגון הג'יאהד האיסלאמי הבטחה כי יפעלו לשחרורם של שני עצורים, בהם בסאם אל סעדי מי שנחשב לראש הארגון בצפון השומרון, ומעצרו לפני כשבוע היה זה שהוביל לאיום ירי הנ"ט, ותחילת ההסלמה הנוכחית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה