בריאות

בעקבות המבצע: גם אתם יכולים לקבל טיפול פסיכולוגי בחינם?

בעקבות מבצע "עלות השחר" והמצב הרגיש בדרום הארץ, השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, הודיעה על תוכנית חירום למתן מענה נפשי מיוחד לאזרחים ותיקים. הוא יינתן בחינם, יסובסד על ידי המשרד לשוויון חברתי ויתחיל לפעול כבר היום
מערכת ice | 
תוכנית חירום למתן מענה נפשי בעקבות מבצע "עלות השחר" (צילום freepik, פלאש 90)
בעקבות מבצע "עלות השחר" והמצב הרגיש בדרום הארץ, השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, הודיעה הבוקר (ראשון) על תוכנית חירום למתן מענה נפשי מיוחד לאזרחים ותיקים. השירות מיועד לתושבי עוטף עזה ודרום הארץ, אבל יהיה זמין לאזרחים ותיקים מכל המדינה. הוא יינתן בחינם, יסובסד על ידי המשרד לשוויון חברתי ויתחיל לפעול כבר היום.
במסגרת השירות, יתבצעו טיפולים פרטניים בקליניקות פרטיות של מטפלי העמותות "עמך" ו"אלה" או באמצעות שיחת זום, ווטסאפ או טלפון. הטיפול יינתן על ידי פסיכולוגים קליניים ופסיכותרפיסטים.
 
השרה כהן אמרה: "לצד המאמצים שלנו לשמור על חיי התושבים בעוטף, חשוב לתת מענה גם לבריאותם הנפשית. השירות יסופק על ידי פסיכולוגים שמתמחים באוכלוסייה מבוגרת ובהתמודדות עם טראומה. במהלך הסיורים שלי בשטח פגשתי מבוגרים רבים שבחרו להישאר בבית ולא להתפנות למלונות מתוך תפיסה שהכי טוב להם בבית. עלינו להבטיח שהם מקבלים הגנה ביטחונית ונפשית בעת הזו".
 
דוד קורן, מנכ"ל עמותת ער"ן, חשף היום ב-YNET: "ביום הראשון של המבצע היו 470-400 פניות, והיום כבר עברנו את ה-1,000, 1,500. אנחנו שומעים את החרדה של האנשים, את השאלות: לאן אנחנו הולכים מכאן, מה יקרה לי, מה יקרה לבני המשפחה, איך לנהוג וכו'. אנחנו מבחינים בסוג של עייפות שהמתח יוצר".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה