תקשורת ומדיה

הורוביץ זעם על לפיד: "איך יצאת למבצע הזה בלעדינו?"

אחרי פתיחת מבצע "עלות השחר" נודע כי  שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים מלאים להחלטה. מכלול הנסיבות הללו הובילו את שר הבריאות, ניצן הורוביץ, לומר ללפיד במהלך דיון: "איך יצאת למבצע הזה בלעדינו?". הדיון המלא בפנים
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
צה"ל פתח בסוף השבוע האחרון במבצע "עלות השחר" עם תקיפתם של ראשי הארגון הג'יהאד האיסלאמי בעזה, מה שגרם להסלמה חמורה בדרום ויירי טילים על אזרחי ישראל. התגובות למבצע לא איחרו לבוא.
היום (ראשון) נחשף כי המבצע, שיצא לדרכו ביום שישי בהחלטה של ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ וראש ההמשלה לשעבר נפתלי בנט. שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים מלאים להחלטה. מכלול הנסיבות הללו הובילו את שר הבריאות, ניצן הורוביץ, לומר ללפיד במהלך דיון: "איך יצאת למבצע הזה בלעדינו?", כך פורסם ב"חדשות 13".
 
לפיד מצידו השיב ש"לא הייתה ברירה" וכי הוא בדק זאת משפטית. במהלך השיח ביניהם מתוך דיון הקבינט אתמול, נשמע הורוביץ אומר ללפיד: "מה פתאום יצאת למבצע בלי לכנס את הקבינט קודם? איך לא מאשרים דבר כזה בקבינט? בקבינט האחרון (יומיים לפני המבצע) נאמר לנו שמדובר באירוע קטן יחסית, ושישראל תגיב אם יהיה צורך. לא נאמר לנו שזה הולך להיות אירוע עם השלכות רחבות".
 
הרמטכ"ל מצידו השיב כי "לא הייתה ברירה, היה כאן איום קונקרטי" לפיד הוסיף: "התייעצתי קודם עם היועמ"שית לממשלה, ויכולתי לצאת למהלך הזה גם בלי קבינט. היה צורך באלמנט ההפתעה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה