כסף וצרכנות

דיסני הבטיחה מנוי "מוזל", ובפועל מקפיצה את המחיר

החברה הכריזה כי במקום להציע מנוי זול יותר עם פרסומות עבור מי שהמחיר הנוכחי גבוה לו מדי, היא תעלה עוד יותר את מחיר המנוי הרגיל, ותדחף פרסומות למי שיסרב לשלם יותר

יאיר מור | 
דיסני פלוס (צילום vecteezy)
עוד לא הספקנו להחליט האם האפליקציה הנחותה של שירות דיסני+ שהושקה בישראל שווה את המחיר הגבוה בעולם או לא – וכבר נראה שבקרוב התשובה תהפוך להיות מובנת מאליה. הלילה, עם הצגת הדו"ח שלה לרבעון השלישי (דיסני מתחילה את השנה הכספית שלה באוקטובר) של 2022, הודיעה דיסני כי כפי שהבטיחה היא משיקה מנוי "מוזל" עם פרסומות – אלא שבמקום שהוא יעלה פחות ממחיר הפרימיום, היא פשוט תוסיף פרסומות למנויי הפרימיום אלא אם יבחרו לשלם עשרות אחוזים יותר.
 
לפי הודעת דיסני, החל מ-8 בדצמבר – כלומר עוד כארבעה חודשים – יעלה מחיר המנוי ה"רגיל" לדיסני+, שמציע גישה לכל התכנים בלי פרסומות, מ-8 דולר ל-11 דולר. מדובר בזינוק של כמעט 40% במחיר. כרגע, ההעלאה המדוברת תקפה לארה"ב, אך בהתחשב בדפוס הפעולה של שירותים כאלה ובהצהרות של בכירי דיסני בחודשים האחרונים, ניתן להעריך כי תוך מספר חודשים ההעלאה תגיע למדינות גדולות נוספות בהן היא פעילה, ובמהלך השנה הבאה, או לכל המאוחר בתחילת 2024, יתחילו גם מנויי דיסני+ בישראל להתמודד עם הבחירה בין צפייה בפרסומות לבין תוספת של עשרות אחוזים על המחיר.
כידוע, המנויים בישראל משלמים כבר היום את מחיר המנוי הגבוה בעולם על דיסני+, וכאמור, למרות שגרסת האפליקציה הזמינה כאן, כמו במספר מדינות נוספות במזרח אירופה, כלל אינה האפליקציה של דיסני עצמה, אלא של חברת HotStar ההודית, שאותה רכשה דיסני ונחשבת לטובה הרבה פחות.
העלאת המחיר הזו תתלווה לעלייה מקבילה בשירות הולו, שמחיר מנוי בלי פרסומות בו יעלה מ-13 ל-15 דולר (הבדל של כ-15%). המחיר של שירות הסטרימינג השלישי של דיסני, ESPN+, הוקפץ כבר בחודש שעבר בשיעור של למעלה מ-40%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה