השוק

דיסני מתפוצצת ועוקפת את נטפליקס: ההישג המדהים שרשמה נחשף

ענקית הבידור הודיעה על הישג היסטורי – מספר מנויים גבוה יותר מזה של המתחרה הגדולה שלה. עם זאת, המספר הזה לא מספר את כל הסיפור. יש כמה אותיות קטנות, אך המשקיעים יכולים להיות מרוצים
יאיר מור |  1
דיסני פלוס, נטפליקס (צילום freepik)
מניית דיסני זינקה הלילה לאחר שהכריזה כי מספר מנויי הסטרימינג שלה עבר את זה של נטפליקס. נכון לסוף חודש יוני, היו לדיסני 221.1 מיליון מנויי סטרימינג, לעומת 220.7 מיליון בלבד למתחרה הגדולה ביותר.
אלא שהמספר הזה לא מספר את כל הסיפור: לדיסני אמנם יש יותר מנויי סטרימינג מאשר לנטפליקס, אך לשירות הדגל שלה, דיסני+, אין אפילו קרוב לכך. מספר מנויי דיסני+ עלה אמנם ב-14.4 מיליון ברבעון הזה, אך הגיע ל-152.1 מיליון בלבד. מצד אחד, מדובר במספר גבוה בהרבה מ-147.7 המיליון שצפו האנליסטים, ככל הנראה בזכות ההשקה ב-41 מדינות במהלך הרבעון, אך הרבה פחות מכמעט 221 מיליון מנויי נטפליקס.
אז איך הגיעה החברה למספר שלפיו עברה את נטפליקס? היא הוסיפה לחישוב את מנויי שירות הסטרימינג הוותיק יותר שעליו השתלטה בסוף העשור הקודם, הולו, שנהנה כיום מ-46.2 מיליון מנויים, ושירות הסטרימינג ממוקד הספורט ESPN, שלו 22.8 מיליון מנויים.
בנוסף, למרות ניפוץ תחזיות האנליסטים לרבעון הנוכחי, הבהירה סמנכ"לית הכספים של החברה, כריסטין מקארת'י, כי היא נאלצת להנמיך את תחזיותיה למספר מנויי דיסני+ בסוף שנת הכספים 2024 (שמסתיימת לפי מניין השנים הפיסקליות של דיסני בספטמבר 2024 – כלומר עוד שנתיים וחודשיים) לטווח שבין 135 ו-165 מיליון, ויחד עם תחזיות לעוד 80 מיליון מנויים לשירות הוטסטאר בהודו כ-245 מיליון, לעומת תחזית קודמת ל-260 מיליון.
 
בנוסף, יש לציין כי מספר מנויי הסטרימינג של השירות לא עוזר לה כרגע בשורה התחתונה: חטיבת התוכן לצרכנים, שתחתיה מאוגדים שירותי הסטרימינג של החברה, רשמה ברבעון השלישי (נזכיר, לפי מניין השנים של דיסני, שמתחיל באוקטובר ומסתיים בספטמבר) הפסד תפעולי של 1.06 מיליארד דולר – גבוה בעשרות אחוזים מציפיות האנליסטים להפסד תפעולי בגובה כ-700 מיליון דולר "בלבד". לאור הנתון הזה, הודיעה החברה שהיא מנמיכה מעט את תוכניות ההוצאות שלה על תוכן לשירותים הללו, מ-33 מיליארד דולר ל-30 מיליארד.
בסך הכל, הדו"ח של דיסני היה חיובי מאוד מבחינת המשקיעים: למרות ההפסד התפעולי של הסטרימינג, ועליית הוצאות התפעול בפארקים, היא רשמה הכנסות בגובה 21.5 מיליארד דולר, יותר מ-2% מעל תחזיות האנליסטים; ורווח של 1.09 דולר למניה לעומת תחזיות של 94-97 סנט בלבד.
מניית החברה עלתה לקראת הצגת הדו"ח ב-4%, ובשעות המסחר המאוחר, לאחר פרסום הדו"ח, זינקה בכמעט 7%. עם זאת, בתמונה הכוללת היא עדיין נמצאת בירידה דרמטית של כ-30% מתחילת השנה, לעומת ממוצע ירידה של 13.5% בלבד במדד S&P 500.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חלום שלי לדעת מדוע הכל מתפוצץ אצלכם בכותרות..... (ל"ת)
    ירון 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור