כסף וצרכנות

רשות המסים חשפה: אלו הישראלים שיקבלו בתוך חודש פיצוי

רשות המיסים הציגה לכנסת כי 84 מהמקרים של נזק ישר ב'עלות השחר' הינם באשקלון, 66 בשדרות, ו-72 מקרים ביתר הערים. 114 מהמקרים הינם מקרים של פגיעה במבנים, 97 מהמקרים היו של פגיעה ברכבים. עוד הדגישו ברשות כי ב-60 תיקים בוצע כבר התשלום והטיפול הסתיים, וכי הם מקווים שבתוך חודש יגיעו ל-95% תשלום בתיקים אלה
מערכת ice |  1
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (שני) דיון המשך בנושא 'בחינת הערכות הממשלה למתן פיצוי לנזק ישיר או עקיף בעקבות מבצע ״עלות השחר״, כאשר רשות המסים הציגה את מכלול הנתונים הנוגעים לנזק ולפיצויים שישולמו.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "רשות המיסים פרסמה את התקנות ביום חמישי להערות הציבור, אני מקווה שנוכל לקבל את התקנות לוועדה, ואז נצטרך לבקש מוועדת ההסכמות לקיים את הדיון ולפנות ליו"ר הכנסת, לקצר זמנים בהתרעה על קיום דיון בוועדה, גם כי אנחנו במהלך תקופת בחירות, כל זאת בהתאם להחלטת ועדת הכנסת. במידה ושני הדברים האלה קורים, מחר נוכל לקיים דיון לגופן של התקנות, עם אותן הערות שהעלנו מול רשות המיסים. לכן הדיון היום יתמקד במה שלא השלמנו בפעם הקודמת – אותם נתונים היסטוריים שלא השלמנו בפעם הקודמת ורשות המיסים התבקשה להציג". 
ברשות המיסים הציגו כי במבצע "עלות השחר" נרשמו 222 מקרים של נזק ישיר, 84 מקרים באשקלון, 66 בשדרות, ו-72 מקרים ביתר הערים. 114 מהמקרים הינם מקרים של פגיעה במבנים, 97 מהמקרים היו של פגיעה ברכבים. ברשות המיסים הדגישו כי ב-60 תיקים בוצע כבר התשלום והטיפול הסתיים. עוד ציינו בתיקים כי הם מקווים שבתוך חודש יגיעו ל-95% תשלום בתיקים אלה. 
 
לעניין מבצע "שומר חומות" הוצג כי שולמו עד כה כ-292 מיליון שקל, במסגרת 95% מהתיקים, שטיפולם הסתיים. כאשר לעניין התיקים שטרם סיימו בטיפולים, הסבירו ברשות כי ברובם מדובר בפרויקטים גדולים שעדיין בהליכי בנייה, לכן הטיפול טרם הסתיים.
לעניין מבצע צוק איתן בשנת 2014, הוצג כי שולמו כמיליארד וחצי שקלים. עוד הוצג כי 124 תיקים עדיין נמצאים בבתי משפט, מה שהביא לביקורת מצד חברי הכנסת, שקראו למצות הליכים לאחר כל כך הרבה שנים, ברשות המיסים ציינו כי מדובר בהליכים המתנהלים בבתי המשפט ולפי קצב הדיונים שם, וכי ב-97% אחוז מהתיקים הגיעו להסכמות, ולא היה צורך בהתערבות חיצונית כלל.
מירי סביון, המשנה למנהל רשות המיסים: "אנחנו רואים אחוזי טיפול מאוד מאוד גבוהים, יש מיעוט מחלוקות, לרוב הן מסתיימות בתוך ההליך שלנו. נוהגים כבית הלל, המקרים בהם אנחנו נאלצים להיגרר לדיונים ממושכים, הם מקרים בהן התביעות מופרזות, אנחנו רוצים לשלם את מה שמגיע, לא יותר ולא פחות, ואחוזי הטיפול הגבוהים מצביעים על כך, ואנחנו רואים שהטיפול הוא די מהיר, וכך גם שביעות הרצון.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר בירך את רשות המיסים על הליכי הפיצוי וציין כי הוועדה תפעל לקדם במהירות האפשרית את התקנות, וכי הממשלה פועלת בכל הכלים כדי לאפשר תשלום מהיר ככל הניתן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טתם מדינה רעה אנח עודים שעות נוספות בשביל החליפות שלהם
    יגאלהנאצי 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה למה למה סאמק אני עובדת 250 שעות הודש ומרגישה במשכרת כאילו עבדתי חינם איפה הטבות שלכם !!! מי צרויח זה רק מדינה ומעסיק .עעשי7 יש הרבה עודף תשלמו יאפסים
    סגור