כסף וצרכנות

בהלה באיקאה: מדוע עשרות אנשים ברחו מהסניף?

הקורונה כבר לא איתנו? כדאי שתחשבו שוב: בסוף השבוע האחרון, קונים רבים בסניף איקאה שבעיר שנגחאי מיהרו לצאת בבהלה תוך כדי שהם נסים על נפשם, ממש כך, אחרי שהתגלה כי ישנו אדם בסניף שחיובי לקורונה ורשויות הבריאות בעיר הורו לסגור מיידית את הסניף
מערכת ice |  3
איקאה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
אמנם הקורונה לאט לאט דועכת וברוב העולם כבר למדו איך לחיות לצידה והסירו את המגבלות, אלא שבסין המצב שונה לחלוטין ובשל ריבוי מקרי קורונה חדשים הממשלה חזרה להטיל סגרים והגבלות בחלק מהערים השונות במדינה.
בסוף השבוע האחרון, קונים רבים בסניף איקאה שבעיר שנגחאי מיהרו לצאת בבהלה תוך כדי שהם נסים על נפשם, ממש כך, אחרי שהתגלה כי ישנו אדם בסניף שחיובי לקורונה ורשויות הבריאות בעיר הורו לסגור מיידית את הסניף. 
 
סרטונים שרצו ברשתות החברתיות מתעדים את הלקוחות בורחים בבהלה תוך צעקות וכאוס שלם שנוצר במקום. הרשויות ביקשו מאנשים שהיו בסניף באותו היום להיכנס לבידוד ביתי של יומיים. אתמול (שני) רשויות הבריאות בעיר דיווחו על שישה מקרי קורונה חדשים. 
שנגחאי, עיר של למעלה מ-25 מיליון תושבים, ננעלה לחודשיים בעקבות מקרי קורונה רבים שהתגלו ולאחרונה נפתחה מחדש תחת הגבלות מחמירות. אגב, תושבי העיר זעמו על הסגר ודיווחו על קשיים בהזמנת מוצרי מזון ותרופות. הסגר הוטל תחת מדיניות האפס-קוביד הנוקשה של סין, המסתמכת על בדיקות המוניות, הסגר נרחב ואפילו כליאה של ערים שלמות כדי להדוף כל התעוררות מחודשת של הנגיף.
 
בהסתמך על טכנולוגיה ניידת וביג דאטה, ממשלת סין משתמשת במערכת "קוד בריאות" מבוססת צבע כדי לשלוט בתנועות של אנשים ולבלום את התפשטות הנגיף. אנשים בערים סיניות רבות חייבים להציג קוד QR בריאותי ירוק כדי לנסוע בתחבורה ציבורית ולהיכנס למקומות לרבות קניונים, חדרי כושר ומסעדות. המערכת מתעדת את מקום הימצאם והאם הם היו במגע עם חולה קורונה מאומת. אלה שקודי הבריאות שלהם הופכים לאדומים - עומדים בפני סגר במתקני הכליאה המקומיים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זבלות
    אנונימי 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאלה חשוכים די די כבר צאו ממהסרט די כבר הקורונה דעכה אנשים כבר נהיו חולי נפש די עדיין יש את הפסיכים שמעזים לעיר על מסכה שאף לא היתערב כן ללכת עם מסכה או בלי לכו זדיינו
    סגור
  • 2.
    הכול חרתא
    מאיר לוי 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא בני אדם זה עדר כבשים עוד מאמינים לשקורונה
    סגור
  • 1.
    הפוסט לא מעניין בכלל (ל"ת)
    א 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור