כסף וצרכנות

נשיא התאחדות התעשיינים: "צריך להוריד את המע"מ על מחירי המזון"

ד"ר רון תומר בוועדת הכלכלה "בין השנים 2013-2021 הפחיתו יצרניות המזון את המחירים לקמעונאים בכ-7% ואכן יש לבדוק מדוע הפער לא גולגל לצרכנים"
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יחצ)
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הגיש אמש (ראשון) לממשלה תכנית כלכלית חדשה לשנת 2023. התוכנית הוגשה באופן אישי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ושר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, והיא כוללת צעדים לחיזוק כושר התחרות של המשק הישראלי וחיזוק העצמאות היצרנית.
היום, ד"ר תומר היה נוכח בדיון בוועדת הכלכלה ואמר את הדברים הבאים: "בין השנים 2013-2021 הפחיתו יצרניות המזון את המחירים לקמעונאים בכ-7% ואכן יש לבדוק מדוע הפער לא גולגל לצרכנים. חוק המזון קובע כי היצרנים לא קובעים את המחיר לצרכן אלא רשתות השיווק".
 
תומר המשיך ואמר כי "אם ניקח את חומרי הגלם, מאז ינואר 2020, תירס עלה ב-63%, חיטה עלתה ב-30%, פולי סויה עלו ב-55%, סוכר עלה ב-55%. מצד שני, עלויות החשמל בשלוש השנים האחרונות עלו ב-19.1%, המים עלו ב-5.14%, הארנונה עלתה בכמעט 5% - וזה לאחר החלטת ראש הממשלה ושר האוצר על הקפאת התייקרויות החשמל, הארנונה והמים לשנת 2023".
"בשנים 2020-2021, בעיצומו של משבר הקורונה, יצרניות המזון לא העלו מחירים למרות עליית התשומות בארץ ובעולם. צריך לפתור את הבעיות המבניות האחרות, להפחית רגולציה במשק ולהוריד את המע"מ על מחירי המזון ל-9% כמו ממוצע במדינות ה-OECD ובמדינות האיחוד האירופי וכן לעבור לסבסוד ישיר של החקלאות", הוסיף נשיא התאחדות התעשיינים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה