כסף וצרכנות
שופרסל מסתבכת בענק: "מונעת מעיוורים להזמין משלוחי מזון הביתה"
מקומם: צרכנית בעלות לקות ראייה, שנהגה לבצע קניות ברשת שופרסל באמצעות שיחת טלפון, הופתעה לגלות כי זכות בסיסית זו נלקחה ממנה, והחל בתאריך 1/12/2022 רשת שופרסל לא מאפשרת הזמנות טלפוניות לבעלי מוגבלויות במודע, ואף לא מתנצלת על כך למרות שהחוק לא מאפשר זאת
מקומם: צרכנית בעלות לקות ראייה, שנהגה לבצע קניות ברשת שופרסל באמצעות שיחת טלפון, הופתעה לגלות כי זכות בסיסית זו נלקחה ממנה, והחל בתאריך 1/12/2022 רשת שופרסל לא מאפשרת הזמנות טלפוניות - גם לא לבעלי מוגבלויות.
ביצוע הזמנות אונליין באמצעות הטלפון אפשרה למתלוננת, כמו גם לעיוורים רבים אחרים, לשמור על כבודם, להשתתף בצורה שוויונית ופעילה בחברה בעצמאות מרבית, למצות באופן מלא את יכולתם, ולא להסתמך על סיוע של גורמים אחרים.
שופרסל, בתגובה לפניית הצרכנית והמועצה לצרכנות, לא התנצלה ואף לא הכחישה את הטענה, והפנתה את הצרכנית העיוורת לבצע את הזמנותיה לעתיד באמצעות אתר האינטרנט של החברה, שלדברי שופרסל: "צוות שירות הלקוחות עבר הכשרה מיוחדת – וזמין לסייע בהדרכה וליווי".
עמדת המועצה לצרכנות לתגובת שופרסל: "מדובר בהכשלה מוסרית, ערכית וחוקית כאחד, הפוגעת באופן בוטה בזכויות צרכנים המבקשים לבצע פעולה יומיומית פשוטה של רכישת מוצרי מזון לביתם".
במועצה לצרכנות מדגישים כי מעבר להפרת הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מדובר בכשל ערכי של החברה, ודורשים ממנה להמשיך ולאפשר לצרכנים המתקשים בגלישה באתר האינטרנט לבצע הזמנות באמצעות מענה טלפוני.
עוד ב-
המועצה לצרכנות: "פגיעה בזכויות אנשים עם מוגבלויות היא לא רק מקוממת אלא בלתי חוקית. גופים שמאפשרים אפליה והדרה גורמים לעוול מוסרי וחברתי". עוד נמסר מהמועצה לצרכנות כי היא תסייע לכל מי שנפגע מהפרת זכויותיו הצרכניות, והתנהגויות מבזות, משפילות ופוגעות במגזר זה או אחר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2."הקפיאו מחירים על המחיר הגבוה..." יקרנים - לא קונה אצלםאאאב 01/2023/29הגב לתגובה זו0 0להעניש בחומרה. החלטת מנכ"ל שישלם והרבה!!!!!!!!!!!!!סגור
-
1.להחרים את שופרסל. די להפליות (ל"ת)אספת המעמדות, 01/2023/29הגב לתגובה זו0 0סגור



