כסף וצרכנות

המשכנתאות קופצות בעשרות אלפי שקלים: מה הנזק בכל חודש?

עלייתה של ריבית בנק ישראל ל-0.25% תביא לעליה של כ-40,000 שקל בעלות הכוללת במשכנתה ל-30 שנה, ולעלייה של כ-120 שקלים בממוצע התשלום החודשי
כפיר אדר | 
צילום shutterstock, vecteezy
היום (שני) פורסם כי בנק ישראל יעלה את הריבית ל-4.50%, עם עוד העלאה של 0.25% לריבית הקיימת, מהלך שיפגע קשות במי שלקחו הלוואות באופן כללי, ובפרט באלו שנטלו משכנתאות וכעת שוב יספגו העלאה של עשרות אלפי שקלים להחזר הכולל שלהם, רגע לפני כניסת חג הפסח.
יש לציין כי העלייה של 0.25% בריבית בנק ישראל תביא לעלייה של כ-60 שקל בהחזר החודשי של משכנתה ממוצעת, וכ-20,000 שקל בעלות הכוללת במשכנתה, למי שפרס את ההלוואה שלו לתקופה של 30 שנה, בהחזר שנע סביב מיליון שקל.
שמונה העלאות הריבית הקודמות של בנק ישראל, מהרגע שהחלו הפעימות, כבר העלו את ההחזר החודשי הממוצע באלף שקל, ובכך עם העלייה האחרונה מדובר בזינוק של כ-1,060 בהחזר החודשי בתקופה של שנה, בלי שלקחנו בחשבון את ההשפעות הצדדיות.
 
על פי הצפי שפרסם בנק ישראל, הריבית בשנה הקרובה תעלה לפחות פעם אחת נוספת,  דבר שיכול להביא לעלייה נוספת של כ-120 שקל (לצד העלייה הנוכחית), ובסך הכול לעלייה של 1,200 שקל בהחזר החודשי של משכנתה ממוצעת.
צריך לציין שמדובר על הלוואות קיימות. בהלוואת חדשות בהם התייקר גם מרכיב הריבית הקבועה - כבר היום ההחזר החודשי גבוה ביותר מאלף שקל ביחס למשכנתה ממוצעת בשנת 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה