כסף וצרכנות

ביטוח לאומי בבשורות מרגיעות: למה אתם זכאים בזמן המבצע?

נפגעי טרור זכאים לזכויות רבות במסגרת הביטוח הלאומי בין אם נפצעים בגוף או בנפש. בבטח"ל הודיעו: "איגדנו למענכם את כל המידע והזכויות שלכם שחשוב שתדעו בביטוח הלאומי"
מערכת ice | 
מענקים-אילוסטרציה (צילום unsplash, shutterstock)
בעקבות מבצע 'מגן וחץ' שנכנס ללחימה אינטנסיבית ברצועה וטילים שנורו לערי הדרום והמרכז, ביטוח לאומי פרסם היום (רביעי) קובץ של שאלות ותשובות על הזכויות בביטוח הלאומי לנפגעי פעולות איבה וחרדה.
רבים לא יודעים, נפגעי טרור זכאים לזכויות רבות במסגרת הביטוח הלאומי בין אם נפצעים בגוף או בנפש. "איגדנו למענכם את כל המידע והזכויות שלכם שחשוב שתדעו בביטוח הלאומי"
 
כיצד מתחילים את התהליך בביטוח הלאומי להכרה כנפגע פעולות איבה? מיד לאחר הפיגוע, עובדי אגף האיבה והשיקום בביטוח הלאומי בדרך כלל יוצרים קשר עם בתי החולים והמאושפזים ויעניקו ייעוץ, הדרכה והכוונה לפי הצרכים. עם זאת, ישנם נפגעי חרדה או אנשים שהושפעו בהיבטים נפשיים שלא בהכרח פונו אל מוסדות רפואיים וחשוב שיידעו כי הם עשויים להיות זכאים לטיפול ומענקים מהביטוח הלאומי לצורך בדיקת התנאים לזכאויות, אפשר להיכנס בכל זמן לאתר או להגיע לסניף ולמלא בקשה לנפגע איבה. 
איך מקבלים הכרה כנפגע איבה? הכרה באירוע כפעילות טרור נקבעת על ידי ועדה בסמכות משרד הביטחון. כמו כן, מה ההבדל בין הזכאות במשרד הביטחון ובין הביטוח הלאומי? אין כל הבדל! כל הזכויות הניתנות בביטוח הלאומי לנפגעי פעולות איבה זהות באופן מלא לנכי צה"ל במשרד הביטחון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה