כסף וצרכנות

ביטוח לאומי מחלק מענק של 9,950 שקל: גם לכם מגיע?

אם סיימתם שירות צבאי, הכתבה הזו בשבילכם. על רקע השיחות בנוגע לשירות בצה"ל והנשיאה בנטל, חיילים משוחררים שעבדו 6 חודשים בעבודה נדרשת, זכאים לקבל את הסכום כמענק, אילו שינויים עבר הסעיף שנקרא בעבר עבודה מועדפת ואיך הזכאים אמורים לפדות את הסכום?
מערכת ice |  2
מענקים (צילום freepik, shutterstock)
בעוד השיחות על שינוי השירות בצה"ל ושינוי אופי השכר של חיילי החובה, כאשר גם נושא השוויון בנטל עולה בימים אלה בצל המאבק בין חרדים לחילונים, המענק לחייל משוחרר בעבודה נדרשת (בעבר מועדפת) משולם על ידי הביטוח הלאומי לחיילים משוחררים משירות סדיר (גם אם לא השלימו את כל תקופת השירות) ולמי שסיימו שירות לאומי או שירות לאומי-אזרחי של 24 חודשים - ועבדו במשך 6 חודשים מלאים בעבודה נדרשת. מגיע סכום לא מבוטל.
אז ככה זה עובד. העבודה צריכה להיות במשרה מלאה, כנהוג בענף שבו אתה עובד, ככלל 8 שעות עבודה ביום. בכל מקרה של עבודה בהיקף משרה נמוך, ניתן לפנות אלינו לבירור זכאות באתר או במוקד הטלפוני 6050*, כאשר סכום המענק המלא למי שהשלים תקופת עבודה המזכה במענק  - 9,950 שקל (החל ב- 01.01.2022).

אבל מה הסעיפים הקטנים בתוק החוק ומה השתנה? מי שעבדו פחות מ-6 חודשים מלאים - יכולים להיות זכאים בתנאים מסוימים למענק חלקי, אם עבדו בעבודה המוגדרת כעבודה מועדפת. מי שהפסיקה את השירות הלאומי עקב נישואים - תוכל להיות זכאית למענק בתנאי שהשלימה 6 חודשי שירות לפחות, ונישאה תוך 30 ימים מיום הפסקת השירות.
בעקבות משבר הקורונה ישנן הקלות בתנאי הזכאות למענק למי שהשתחררו משירות סדיר ומשירות לאומי/אזרחי במהלך התקופה מ-1.1.19 עד 31.12.20. אבל כיצד תקבלו את המענק? ראשית עליכם לברור זכאותכם, לבדוק האם העבודה שבחרתם מוגדרת מועדפת, להגיש תביעה למענק מועדפת בביטוח הלאומי, להלשלים מסמכים אם תדרשו ולאחר מכן תקבלו את הסכום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביטוח לאומי
    יעקב 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הזקנים ששילמו גץכ הזקנים ששילמו כל חייהם ביטוח לאומי עברו מלחמות ולא מבצעים קנטים, נשארו בחיים ולא מתייחסים להם, איפה הצדק ?
    סגור
  • 1.
    לא נותנים כלום למקבלי קצבת נכות, זקנים ועוד
    1 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכל פופוליזם, הם לא נותנים שקל תוספת למי שבאמת מגיע לו.
    סגור