תוכן שיווקי

ענף ההובלות בישראל מתאים את עצמו לעולם הדיגיטלי

תוכן מקודם |
digital (צילום יח"צ)
שירותי הובלות בישראל הם מהשירותים המבוקשים ביותר. על פי נתונים, מדי חודש מתבצעות בישראל אלפי הובלות מסוגים שונים וזה לפני שהזכרנו את עונת הקיץ שם קצב מעברי הדירות עולה פי 4 ויותר מהסיבה הפשוטה שרבים מוצאים את חופשת הקיץ כמועד הטוב ביותר לבצע מעברים בהתחשב בשנת הלימודים והרצון להימנע מפגיעה בילדי המשפחה שנאלצים להחליף מקום לימודים בעקבות מעבר הדירה.
מעבר לכך, נתון מפתיע עוד יותר הוא תחום שהולך ותופס בישראל תאוצה הולכת וגוברת – מדובר על ענף הובלות מקביל שעוסק פחות בהובלת דירות ומתמקד בעיקר בהובלה של פריטים בודדים ולעתים גם דירות קטנות.
לא בכדי השם השגור בישראל לסוג ההובלות הללו הוא הובלות קטנות שאחד ממנועי הצמיחה הבולטים שלו הוא דווקא אתרי היד-2 למיניהם. בהקשר זה כדאי לציין שהערכות מדברות על אלפי מכירות של מוצרי יד 2 מדי שבוע. המדובר לאו דווקא במכירה של דירות ורכבים כמו שרובנו נוטים לחשוב – יש פלח בולט מאוד שמרכז תחתיו מכירת רהיטים, מוצרי חשמל שונים, ארונות, חדרי שינה והרשימה עוד ארוכה כיד הדמיון.
עם התפתחות מרשימה כל כך, מי שחולש כיום במרבית שירותי ההובלות באינטרנט הם הפורטלים הגדולים כאשר כל אחד מהם מנסה להביא חידוש כלשהו שיביא אתו את הגולשים.
לא פלא אם כן שכיום, בעולם הדיגיטלי, לצרכן שמחפש שירותי הובלות יש הרבה יותר אפשרויות שמטרתן לחסוך לו זמן באיתור חברת הובלות זמינה וכמובן, להוזיל את עלויות ההובלה ולא משנה אם מדובר בהובלת דירה או בהובלה של פריט בודד – הובלה קטנה.
שני אתרים בולטים בתחום ההובלות השונות פועלים במתכונת דומה אך פונים לקהלים שונים.
הפתרון להובלות קטנות – מקבלים 3 הצעות ממובילים זמינים
נתחיל דווקא באחד האתרים שעלו לאחרונה וששם לו למטרה לרכז את ענף ההובלות הקטנות. בקטנה הובלות קטנות בא לחבר בין מובילים שמתמחים בהובלות קטנות בפריסה ארצית לבין גולשים שמעוניינים לאתר מוביל למשימות פשוטות יחסית כגון הובלת פריטים בודדים ואפילו הובלת דירות קטנות ודירות סטודנטים.
מה עושה את האתר "בקטנה" למיוחד?
מהות הפעילות של האתר היא על ידי מילוי פרטי ההובלה הנדרשים על ידי הגולש ואלו מופנים אל 3 מובילים זמינים באזור מגוריו. עד כאן הכל טוב ויפה וללא ספק יכול לחסוך זמן באיתור חברת הובלות מאחר שהפניות עוברות למובילים שענו על שני הקריטריונים הראשונים (זמינות ופעילות באזור המגורים).
אך מעבר לזה, מה שבאמת עושה את ההבדל הוא ריכוז של עשרות חברות הובלה שמתמחות בהובלות קטנות ומאחורי המשפט הזה מסתתרות כמה נקודות מעניינות.
בניגוד לחברות הובלה רגילות, לחברות להובלות קטנות כמה מאפיינים שיכולים להוזיל לכם את עלויות ההובלה מבלי לפגוע בשירות שתקבלו.
ראשית, חברות שמתמחות בהובלות קטנות מאופיינות בדרך כלל במודל רזה וזול שבא לידי ביטוי בגודל הרכבים ובמספר אנשי הצוות.
בעוד שבהובלת דירה יש צורך בצוות מובילים של 4-6 אנשים, בהובלות קטנות אין צורך ביותר משני מובילים.
תסכימו איתי שבהובלת מקרר או סלון ואפילו דירת סטודנטים, אין צורך במשאית גדולה ויקרה לתפעול ולכן הרכבים בהובלות קטנות יהיו בדרך כלל מסחריות וטנדרים זולים.
שתי הנקודות הללו מבטיחות שעלויות ההפעלה של צוות המובילים ירדו בעשרות אחוזים ומכאן נובע הפוטנציאל הגדול של החיסכון שלכם בכסף.
איתור מובילים בזמן אמת
נקודה מעניינת נוספת היא היכולת של האתר "בקטנה" לאתר מוביל בעבורכם שיבצע את ההובלה הקטנה שלכם כחלק מיום העבודה – על הדרך.
לדוגמה, אם אתם צריכים להוביל ארון הזזה מתל אביב לראשון לציון, בוודאי תשמחו לאתר מוביל שמסיים הובלה בתל אביב ומשם נוסע לראשון ותשמחו עוד יותר שהוא יוכל להעמיס את הארון שלכם "על הדרך" ולהביאו לראשון. העלויות במקרה שכזה יכולות לרדת במאות שקלים והחיסכון יהיה שלכם.
הובלת דירה זה כבר סיפור מורכב יותר
אם עד כה דנו דווקא בתחום ההובלות הקטנות, הגיע הזמן לעסוק בשירות חדש דווקא בתחום הובלות הדירה בישראל. האתר ASK5 שמתמחה בהובלות דירה שם לו למטרה לרכז בעבור הגולשים שעוברים דירה את כל השירותים במקום אחד.
ברור כמובן שבאתר המתמחה בהובלות, נמצא חברות הובלה בפריסה ארצית שניתן להתקשר אליהן באופן ישיר אך מה שמעניין דווקא הוא השירות שמאפשר לגולשים להקים מעין מכרז עבור הובלת הדירה שלהם בחינם ובלי התחייבות.
כל מה שעל הגולש לעשות על מנת להקים מכרז שכזה הוא למלא את פרטי ההובלה הנדרשת ובכלל זה את מועד ההובלה, הסוג שלה (בעיקר בכמה חדרים מדובר) וכמובן את הערים – מהיכן יוצאת ההובלה ולאן עוברים דירה.
פרטי ההובלה שהוזנו מועברים ל-5 מובילים זמינים מאזור המגורים של הגולש ואלה יוצרים אתו קשר על מנת לספק הצעת מחיר בידיעה שהם מתחרים עם עוד 4 מובילים זמינים אחרים.
מעבר לכך, באתר ASK5 ישנה אפשרות להשוות מחירי אחסון וכן ליצור קשר עם חברות שונות מתחום ההובלה והאחסנה לרבות חברות לאריזת דירה ואף חברות להשכרת רכב להובלה עצמית.
לפני שמובילים – ישנם דברים שצריך לבדוק
כשאנחנו עוברים דירה, אנו נערכים ובודקים את חברת ההובלות היטב (או לפחות אנו אמורים לעשות את זה). לעומת זאת בהובלות קטנות לא תמיד אנו יורדים לפרטים מאחר שמדובר בהובלות זולות יותר באופן טבעי ותהליך ההובלה קצר וכמעט שאינו דורש היערכות.
זה בדיוק הזמן לציין את החשיבות של בחירת מובילים איכותיים לשני סוגי ההובלות הללו ומעבר לכך, ישנם שלוש נקודות ששווה להתייחס אליהן בכל בחירה של מוביל.
הבטיחו לעצמכם הובלה בראש שקט על ידי בחירת חברת הובלות מומלצת, בעלת ביטוח ואת כל זה תעגנו בחוזה כתוב.
מבחינת ההמלצות על חברות ההובלה, בעידן הדיגיטלי, קל מאוד לעשות זאת. חפשו בגוגל וברשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק חוות דעת על המובילים שנתנו לכם הצעות מחיר. חברות טובות יאופיינו בביקורות חיוביות בעוד חברות פחות טובות יזוהו מיד.
מעבר לכך, היעדר חוות דעת צריכה להדליק נורה אדומה מאחר שבמקרים רבים מובילים בעלי ביקורות שליליות משנים את שם החברה או דואגים להסיר את חוות הדעת מרשת האינטרנט. נצלו את הפלטפורמות השונות על מנת לעשות מחקר קצר מאחר שבסופו של דבר אתם צריכים להכניס את האנשים הללו לביתכם.
בנוסף, כל הובלה ולא משנה אם מדובר בהובלת דירה או הובלות קטנות, צריכה לכלול שני מרכיבים שאסור לוותר עליהם בשום אופן.
הראשון הוא חוזה בין המוביל לבין הלקוח. ישנם הסכמים מוכנים שאתם יכולים להוריד מהאינטרנט אך גם חוזה שמנוסח באופן ברור על ידכם יכול לעזור. חוזה שכזה יכול לעשות את ההבדל בין חברת הובלות שנעלמת לכם ביום ההובלה או מנסה להעלות את המחיר בטענות שונות ומשונות, לבין הובלה חלקה שבה כל צד יודע את מקומו ומה שסוכם. בהזדמנות זאת כדאי גם לשים לב לעניין הביטוח של חברת ההובלות.
בעוד כמעט כולם טוענים שיש להם ביטוח, המציאות שונה לחלוטין. ביטוח רכב לכולנו יש אך בהובלה הוא לא תמיד יוכל לעזור לכם – בעיקר אם הציוד נפגע מחוץ לרכב.
לכן, ישנו ביטוח משא שמבטח אתכם בעבור כל נזק שעשוי להיגרם מרגע התחלת ההובלה ועד סופה ביעד החדש.
זה הביטוח שאתם צריכים לחפש ולדרוש לראות העתק שלו במו עיניכם. חברת הובלות שיש לה ביטוח תתגאה בו בעוד מובילים שאין ברשותם ביטוח הובלות, ינסו להתחמק בתירוצים שונים.
ולסיום – קבלו 2 טיפים פשוטים שיחסכו לכם
קרטונים ואריזות למעבר דירה יכולים להיות עסק יקר שגוזל זמן. נצלו את זמן קבלת הצעות המחיר מחברות ההובלה לצורך בירור האם הן מספקות חומרי אריזה. במרבית המקרים הן ישמחו לעשות זאת וללא תוספת מחיר רק כדי לזכות בהובלה שלכם.
וותרו על מתווכים – אתם צריכים לאחסן את הדירה? פנו ישירות לחברת האחסון והימנעו ממתווכים בדרך. מוביל שמבצע את ההובלה שלכם וגם דואג לאחסן את הציוד, גוזר ברוב המקרים קופון לא מבוטל – על חשבונכם.
תגיות דיגיטל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה