קריפטו

מטבע חדש בישראל: קריפטו חדש צמוד לשקל נכנס לשימוש

Bits of Gold, הפלטפורמה המפוקחת למסחר ושירותים פיננסיים במטבעות דיגיטליים, מודיעה כי קיבלה אישור רגולטורי להתחיל בפיילוט להנפקת ״מטבע קריפטו יציב״ המגובה בשקל שיקרא BILS, זאת בדומה למטבעות יציבים לדולר האמריקאי כמו ה-USDC של Coinbase ו-PYUSD של הענקית PayPal
מערכת ice |  9
מהפכה בתשלומי הקריפטו (צילום shutterstock, Magma Images)
חברת Bits of Gold הפלטפורמה המפוקחת למסחר ושירותים פיננסיים במטבעות דיגיטליים בישראל מודיעה היום כי תשיק מטבע דיגיטלי יציב בשם ™BILS, המגובה וצמוד למטבע השקל, לאחר שכבר החלה בפיילוט, עליו קיבלה אישור רגולטורי מרשות שוק ההון.
מדובר במהלך ראשון מסוגו בישראל לשילוב מטבעות דיגיטליים בכלכלה הישראלית ולמעשה חיבור השקל לרשת הבלוקצ׳יין העולמית. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם חברות הטכנולוגיה Solana ,QEDIT, Fireblocks, ובליווי EY בסיוע בבניית מנגנוני הפיקוח. 
 
מטבעות יציבים הם מטבעות קריפטו שערכם מוצמד לערכו של נכס בסיס כמו מטבע מסורתי, סחורה או מכשיר פיננסי, כאשר אחת ממטרותיהם היא לספק אפשרות לעסקאות סחר רציפות ויומיומיות. ההצמדה הנפוצה ביותר היא של מטבע יציב אחד לשווי של 1 דולר אמריקאי, כמו במקרה של המטבע המפוקח הפופולרי ביותר, ה-USDC, המנוהל במשותף על ידי החברות Coinbase ו-Circle. ביולי 2023 גם חברת PayPal השיקה מטבע יציב משלה, בשם PYUSD, המוצמד לדולר האמריקאי. 
Bits of Gold, קיבלה את האישור לתחילת הפיילוט במסגרת סנדבוקס רגולטורי, שמטרתו בחינה של מספר מאפיינים כגון נושאים תפעוליים, סיכוני שוק, נושאי אבטחת סייבר והגנת הפרטיות, ניהול סיכונים, ועוד. שלבי הפיילוט והתהליכים להשקת המטבע יעשו באישור הרגולטור ובתיאום עמו, כאשר המטבע היציב יתכתב עם הסטנדרטים המובילים בעולם ועם טיוטת העקרונות שהוציא בנק ישראל בנושא המטבעות היציבים. 
Bits of Gold מדווחת כי המטבע החדש מתוכנן להתבסס בתחילה על תשתית הבלוקצ׳יין של Solana, לה מאפיינים אשר מתאימים למטבעות יציבים כגון עלות ומהירות העברה ברשת, ובליווי המקצועי של Solana Foundation. התשתית להנפקת המטבע ושמירתו תסופק על ידי ענקית הטכנולוגיה Fireblocks, מי שסיפקה את התשתית הטכנולוגית לפרויקט "עדן״ של הבורסה לניירות ערך הישראלית. הפיתוח הטכנולוגי של המטבע והתשתיות הנלוות יתבצע בעזרתה של QEDIT, שבהמשך תסייע בבחינת אופן הטמעת רכיב פרטיות תואם רגולציה על גבי המטבע, באמצעות טכנולוגיית Zero Knowledge Proofs. פירמת רואי החשבון EY נבחרה להיות הפירמה המלווה את הפרויקט, ותסייע בבניית מנגנוני הבקרה שכל מטבע מונפק מגובה בשקל בחשבון הבנק.
״תחילת הפיילוט באישור הרגולטור וההתקדמות לעבר השקת ה-BILS, מטבע יציב לשקל, הוא צעד ענק בשילוב מטבעות דיגיטליים בכלכלה הישראלית״, אומר יובל רואש, מייסד ומנכ״ל Bits of Gold.  ״כל מי שיש לו גישה לאינטרנט יוכל להשתמש בשקל היציב BILS כדי לאחסן ערך ולבצע פעולות פיננסיות, גם ללא צורך בחשבון בנק מסורתי. אנחנו מתרגשים ליזום ולהוביל את פרויקט הדגל של תעשיית הקריפטו הישראלית, ויודעים שהוא מסקרן מאוד בארץ אבל גם את התעשייה העולמית״.
״ל-BILS מספר שימושים פוטנציאליים שיכולים לחולל שינוי משמעותי בתעשייה הפיננסית״, מפרט רואש, ״החל מהעברה של שקלים מיידית לכל מקום בארץ ובעולם, בזמינות של 24/7, וללא תלות בגורם נוסף; המרות מט״ח מסביב לשעון ללא הפסקה גם לאחר סגירת המסחר הרגיל, למשל המרות בין USDC ל-BILS; ועד ליצירת חוזים חכמים על מטבע השקל היציב בעזרת טכנולוגיית הבלוקצ׳יין, ועוד. אנו כבר פועלים להקמת שיתופי פעולה, וההיענות המקדימה מלמדת כי המערכת הפיננסית הישראלית צפויה לעשות בו שימוש נרחב".
מיכאל שאולוב, מייסד שותף ומנכ"ל Fireblocks, מוסיף, "השקת ה-stablecoin הראשון בגיבוי שקל מסמנת רגע מרכזי עבור המערכת הפיננסית הישראלית, ה-BILS יאפשר נגישות רבה יותר ופותח דלתות לשימושים פוטנציאלים חשובים. Fireblocks גאה למלא את חלקה במתן תשתית מאובטחת ביותר להנפקה, שמירה והפצה של BILS. אנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה שלנו עם Bits of Gold ולתמוך בצמיחת האקוסיסטם של BILS בישראל ומחוצה לה״.
יונתן רואש, מייסד ומנכ״ל חברת QEDIT: ״כש-Bits of Gold תיארו את החזון להנפקת טוקן שקל יציב, היה ברור שצריך לשלב את הדרישות הרגולטוריות השונות, וגם לייצר קפיצת מדרגה טכנולוגית בנושא הפרטיות כמגביר בטיחות. הוספת יכולות פרטיות בעזרת Zero-Knowledge Proofs מאפשרת למשתמשי המטבע בטיחות שלא קיימת עדיין ב-Stablecoins אחרים, והחיבור עם Solana מראה את הדרך לפריסת טכנולוגיות פרטיות תואמות רגולציה בסקאלה גלובלית״.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שליטה מוחלטת באזרחים
    שימי 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מצד אחד הכמיהה לטכנולוגיה מצד שני אנשים שוכחים ולא מודעים כמה הם יהיו תלויים ברשויות שיוכלו לעשות כל שעל רוחם בכסף שלך שהוא לא באמת שלך!
    סגור
  • 7.
    סוף החרות וזכויות האזרח
    דוד 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כסף דיגיטלי ממסדי נשלט ע"י הממשלה. מעקב אחר כל אגורה שהאזרח מוציא, בלחיצת כפתור אין כסף או הגבלה על השימוש. הפסקת חשמל תקלת מחשבים אין כסף. כל המטרה היא שליטה על חיינו. כסף מזומן זה החרות וניצול זכויות האדם וזה הולך להיגמר, כלא דיגיטלי.
    סגור
  • 6.
    הונאת המאה
    האמיתי 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לעבוד על זקנים זה מה שזה ייתן
    סגור
  • 5.
    הנה זה קורם עור וגידים...
    חומי 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    פשוט חפשו בגוגל CBDC. אסימונים "טוקנים" צמודי מטבע נועדו לדבר אחד בלבד- הגברת השליטה על האזרחים. הם חייבים לבטל את הכסף המזומן כדי לצמם את היכולת שלנו לרבוע את גורלנו. והס מלהזכיר שהמדינה יכולה "לשרוף"ו להוציא כל שקלדיגיטלי שתרצה לדוגמא כללית: האינפלציה הגיעה ל5% .במצב כזה המדינה יכולה להחלייט למחוק 5% מסך במטבעות בשוק באופן יחסי!! המדינה יכולה לקבוע שכולם מאבדים 5% מהאסימונים שברשותם. המדינה יכולה למחוק רק אסימונים מארנקים מסויימים.ולהשאיר חשבונות אחרים של בעלי אינטרסים ללא שינוי. גונבים לנו את החופש.
    סגור
  • 4.
    השינוי של הכסף העתידי קורה ממש עכשיו
    ביתרי בדם 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    בעתיד לא יהיה בנקים זה היה החזון של הביטקוין. כולם יכולים להסתובב עם ארנק דיגיטלי ולשלם בסופרמרקט או לתדלק בתחנת דלק
    סגור
  • 3.
    לא יתן כלום
    שטות 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם זה יהיה מפוקח אז אנשים לא שיתמשו בזה
    סגור
  • 2.
    מה המטבע הזה ייתן?
    בלוף 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא נותן ריבית לא נותן גיבוי למקרה חירום מזומן לא מגובה באג"ח מה נותן בכלל?!
    סגור
  • בדיוק. המטרה היא לצמצם שימוש במזומן
    חומי 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שם המשחק היום הוא שליטה ואם הכסף שלך לא ברשותך ויכול להמחק כל רגע, אתה לא תצא נגד המערכת
    סגור
  • 1.
    שטות , דרך לגבות על עמלות. אין שוני ממה שקיים כעת
    יואל 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ואין לפי דעתי להסיק שזה קשור למדינה, כמו כל חברה שמנפיקה טוקן וגם כל חברה יכולה להנפיק טוקן??. פרסום שיווקי לפלטפורמה מסחר רגולטיבית לכאורה .
    סגור