קריפטו

היסטוריה בקריפטו: שני המטבעות שרשמו הישג חסר תקדים

לראשונה בעולם המטבעות הדיגיטליים, שני מטבעות שיש ביניהם קשר הדוק מדורגים בעשירייה הראשונה בעולם. האם זה אומר שהמטבעות האחרים נכשלו ונמצאה השיטה ל"השתלטות" על התחום?
יאיר מור | 
ביננס (צילום pixabay)
אירוע חסר תקדים בשוק הקריפטו: שני מטבעות שמתוחזקים על ידי גוף פרטי ולא מבוזר נמצאים כעת ברשימת עשרת המטבעות בעלי שווי השוק הגבוה בעולם. זאת לאחר שרוב המטבעות רשמו ביממה האחרונה ירידות משמעותיות, ואפשרו למטבעות שירדו פחות, או פשוט נשארו בשווי זהה, לעלות בדירוג.
זה בדיוק מה שקרה ל-BUSD, המטבע צמוד-הדולר של פלטפורמת המסחר ביננס. מכיוון שהוא צמוד לשווי הדולר, המחיר שלו לא משתנה לעולם, ושווי השוק שלו משתנה רק כאשר מטבעות וירטואליים חדשים מוכנסים לסירקולציה או מוצאים ממנה. ביממה האחרונה לא אירע אף אחד מאלה, ושווי השוק של BUSD נשאר 18.165 מיליארד דולר – אך המטבע שהיה לפניו אתמול, אוולאנש, צנח בכ-7% ושווי השוק שלו ירד ל-17.769 מיליארד דולר בלבד. כך, המקום העשירי בטבלה התפנה והמטבע היציב, כפי שמכונים מטבעות צמודי דולר, קיבל העלאה בדירוג.
 
כעת, ביננס היא הגוף הראשון בתולדות עולם הקריפטו שמחזיק שני מטבעות ברשימת העשרה המובילים: ביננס קוין (BNB), שהוא המטבע הקריפטוגרפי ה"רגיל" שלה שהשווי שלו תלוי בפעילויות המשתמשים, ו-BUSD, שהשווי שלו תלוי אך ורק בביננס עצמה, שמחליטה בכמה דולרים אמתיים לגבות אותו.
בתוך כך, מטבע נוסף שצנח אתמול עלה היום בדירוג – פולקה-דוט, שאתמול צנח מהמקום ה-11 ל-13 כשהוא משאיר את דוג'קוין במקום ה-12. היום רשם דוג'קוין ירידה גדולה מזו של פולקה-דוט, וכעת הוא נמצא לראשונה זה חודשים במקום ה-13 בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה