קריפטו

הדגו'קוין מת: האם זוהי סופה של הבדיחה של מאסק?

הנבואה השחורה על הדוג'קוין לפני 9 חודשים התגשמה: הדוג'קוין ירד ב-60%, ואם ניתוח האנליסטים נכון - סופו של המטבע הקטן לגווע עד מותו הסופי לשער של 0 דולר. המטבע שהתחיל כבדיחה הביא להרבה ציפיות, אבל גם אילון מאסק לא הצליח להציל אותו
מערכת ice |  6
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
המטבע הקטן, הדוג'קוין, מתרסק היום (חמישי) יחד עם שאר מטבעות הקריפטו, מוחק את העלייה הקלה שהביאה לו אוויר בעקבות ההצהרה של ג'ו ביידן, ומוחק כל עלייה שהייתה לו בשנה האחרונה, עלייה ששיגעה את העולם והביאה אותו לחשוב שהמטבע הקטן באמת יכול לעשות את זה. המטבע שהתחיל בכלל כבדיחה עשה דרך יפה, אבל אולי הגיע הזמן להודות בהפסד.
נכון, לא צריך עדין להספיד את הדוג'קוין, אבל מי היה מאמין בשנה האחרונה שהמטבע יכול להגיע שוב לשער של 0.11 דולר, שער שהתחיל את הזינוק שלו לפני שנה בדיוק, זינוק שהגיע בשיאו ל-0.74 דולר, משקיעים רבים חגגו על חשבונו מיליוני דולרים, והיה נראה שהוא בדרך לכבוש את היעד הנכסף של חציית ערך ה-1 דולר, ומשם השמיים הם הגבול.

גרף הדוג'קוין. מחיקת כמעט כל ההישגים מהשנה האחרונה בטרם זינק. צילום מסך אתר יאהו
כמובן שמייסד טסלה, אילון מאסק, היה שם בכל רגע כדי להקפיץ את המטבע החביב עליו. האיש העשיר בעולם צייץ שוב ושוב ושוב, וכל זינוק שלו הביא את המשקיעים להאמין לו והביקוש עלה, אבל כל פעם מחדש הדוג'קוין לא הצליח לשמור על גובה, וגם מאסק בסופו של דבר התוודה, בלי כוונה אולי, בשידור חי כי זו הונאה גדולה, ומשם ההתרסקות הייתה עניין של זמן.
מפתיע לראות את התחזיות האפלות של האנליסטים מתגשמות מול עינינו ממש. נזכיר: במחצית 2021 חווה הדוג'קוין, יחד עם שאר מטבעות הקריפטו, חודש נורא. חודש מאי השחור, שהביא את כלל המטבעות להתרסקות. זה קרה בגלל כמה גורמים: אכיפת יתר של האיחוד האירופי וארה"ב, המלחמה של סין בקריפטו, וגם בגלל אילון מאסק עצמו שחזר בו מהשימוש בקריפטו כתשלום בחברת טסלה.
הדוג'קוין אז, ביוני 2021, נסחר בשער של 0.28 דולר, יותר מפי שניים מאשר השער בו הוא נסחר בשעות אלה, ועדיין האנליסטים חוו לו שחורות. להבדיל מהביטקוין שרבים עדיין מאמינים כי יפרוץ בשנית ואף יחצה את רף ה-100 אלף דולר, עבור הדוג'קוין כל הנבואות היו נבואות זעם. 
 
אנליסטים ברחבי הרשת ניתחו את הגרף של הדוג'קוין והגיעו למסקנה כי מטבע הקריפטו מייצג את דפוס "הראש והכתפיים" - דבר האומר שהדוג'קוין, למרות העלייה הזמנית אז, בדרך להיפוך ודווקא לרדת. הכוונה: הגרף מראה שישנן שלוש פסגות בדוג'קוין, כאשר הפסגה האמצעית היא הגבוהה ביותר ומלפניה ומאחוריה ישנה ירידה קלה ואז עלייה נוספת ("הכתפיים"), ולכן הפיק הנוסף ("הכתף") שמגיע לאחר הירידה מהשיא ונמוך ממנו, בעצם מלמד על המשך מגמת הירידה.
על פי האנליסט עם השם הבדוי Tyler Durden הדפוס של "הראש והכתף" יראה תחזית של התרסקות מטבע הקריפטו הקטן, התרסקות של לא פחות מ-67% וזה התחיל לקרות ברגע שהדוג'קוין ירד מתחת ל-29 סנט. לדבריו המטבע יירד עד לשער נמוך של 0.05 דולר ושאפילו אילון מאסק לא יוכל להזניק את הדוג'קוין שוב באמצעות הציוצים שלו, ואם ינסה הוא בסך הכול יקבע עוד שיא תחתון אליו הדוג'קוין יירד.
אז נכון, אחרים אמרו אז שיש לזכור כי למרות הירידה של המטבע, הדוג'קוין עדיין קפץ באותה תקופה באלפי אחוזים מאשר היה בינואר 2021 כמעט בשער אפסי של 0.0057 דולר, ואז הוא נסחר סביב שער של 0.28 דולר.
אבל היום, לאחר שהגיע לשפל של שנה, שפל שמאוד קרוב לשער בו החל לפרוץ, נראה כי צדק האנליסט שחווה את הירידה החדה. ירידה שהתממשה ממש היום. ואם להאמין לו, אולי נאמין גם לאנליסט עם השם הבדוי The Asian Investor שכתב באתר seekingalpha.com כי מטבע הקריפטו הקטן בדרך לגווע ולהגיע לשער של 0 דולר ולמות. לדבריו, זה יקרה אפילו עוד בשנת 2021. עתה ניתן לראות אולי זה פשוט יקרה כמה חודשים בודדים לאחר מכן.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שווי השוק נחתך ב 600 מליארד - של אויר
    מיקי 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שווי השוק הזה הוא אויר
    סגור
  • 5.
    כותב המאמר פשוט בור
    וואו 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בלי שמץ של מושג מה זה קריפטו ואיך הוא עובד.
    סגור
  • 4.
    כל הקריפטו הזה הוא הונאה
    הבדיחה העלובה 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מה מצפים ממטבע שיקר לייצר יקר למסחר. בעולם שבו עכשיו יותר מתמיד צריך לחסוך באנרגיה...
    סגור
  • 3.
    לא בטוח
    red 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא חושב שיש מישהו שבאמת יכול לצפות את העתיד של המטבע. השוק כולו בתקופה לא טובה.מה שעולה יורד כי אנשים רוצים לקחת רווחים וההיפך.לא מחזיק דוג'קוין אבל אם היה לי לא הייתי מוכר.
    סגור
  • 2.
    כלב הוא כלב
    רוברט 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכלב מסק עשה קופה יפה על חשבון הכלבים הקטנים !
    סגור
  • 1.
    שכתוב 'מערכת אייס'
    אני רק שאלה 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זאת כתבה ממומנת? צריך להיות סוג חדש של גאון בשביל לשפוך כ'כ הרבה מילים על מם קויין שהמטרה היחידה שלו היא להטריל
    סגור