קריפטו

ה-NFT המפתיע בעולם: זה מה שמתכנן למכור אמן בריטי

שוק הנכסים הדיגיטליים לא מפסיק לייצר כותרות בשנה האחרונה בעקבות עסקאות מעניינות ומפתיעות מסביב לעולם. בבריטניה תושק בקרוב קולקציה מעניינת. הנושא: לובסטרים
מערכת ice | 
NFT (צילום freepik)
קולקציית NFT מוזרה מאוד הוכרזה מעבר לים: האמן הבריטי, פיליפ קולבר, הודיע לאחרונה על השקת האוסף שלו שיכלול 7,777 דיוקנאות לובסטרים NFT כדי להפיץ 'בשורה' על לובסטרים ומה יש למדע לספר לנו עליהם.
אסימוני NFT  - שאינם ניתנים לשינוי, מגיעים לכותרות בחודשים האחרונים כשמסביב לעולם מדווחות עסקאות בתחום בשווי של מיליוני דולרים. בעוד שהאסימונים הראשונים היו למעשה נכסים דיגיטליים היסטוריים כמו הקוד של הרשת העולמית או הציוץ הראשון אי פעם,  שוק ה-NFT הפך למדיום עבור אמנים מכל הגילאים והרקעים.
 אוסף ה-NFT של קולבר הוא גם חלק מעולם האמנות הגדול ביותר במטא-וורס הנקרא Lobsteropolis City. מכסה 57 חבילות ב-Decentraland, זהו פרויקט אמנות קהילתי ייחודי שתוכל לקבל אליו גישה אם אתה הבעלים של אחד מ-7,777 ה-NFTs "Lobstar".
יצירת האמנות של קולבר אינה רק מסע פנטזיה בתחום הדיגיטלי אלא מחוברת מאוד למציאות העולם. הסטודיו שלו שיתף פעולה עם The National Lobster Hatchery ו- Whitby Lobster Hatchery בבריטניה ועל כל חתיכת NFT שנמכרת, המדגרות הללו ישחררו לובסטר אמיתי לטבע. 
הלובסטרים הם חלק חשוב ממערכות אקולוגיות תת-מימיות ונמצאים כיום בלחץ עז מדיג חמור. אם לא יתפסו, הלובסטרים יכולים לחיות עד 100 שנים ולעולם לא יפסיקו לגדול. למרות שנקבת לובסטר יכולה לשאת עד 40,000 ביצים בכל פעם, רק אחת מצליחה לשרוד בטבע.
המדגרות שהן חלק משיתוף הפעולה הזה פועלות לא רק כדי לשמור על מלאי הלובסטרים בים אלא גם כדי להבין טוב יותר את המין הזה. באמצעות תוכניות מחקר שנערכו בעבר, חוקרים מצאו שלובסטרים הם יצורים חיים, כלומר הם מסוגלים לחוש כאב, מצוקה ונוחות. לומדות דומות מחקר סרטנים, תמנונים ומינים אחרים הניעו את ממשלת בריטניה לספק הגנה לבעלי חיים אלה מפני הרתחה בחיים בשנה שעברה.
לימוד לובסטרים סייע גם לאנושות ולהתקדמות המדעית. בזמן שחקרו כיצד פועלות עיני הלובסטרים, החוקרים גילו שלעיניהם יש אלפי צינורות מרובעים קטנים המשקפים ומרכזים אותם לנקודה אחת. באמצעות טכניקה זו הצליחו אסטרונומים לבנות טלסקופי רנטגן בחלל וכן סורקים לשדות תעופה וגלאי פצצות עבור הצבא.
לא רק מחקר ושימור לובסטרים תומכים ב-NFT. חברת תוספי מזון אמריקאית נקטה במסלול NFT כדי להפיץ את הבשורה על פטריות והיתרונות הבריאותיים שלהן. משיכוך כאבים ועד לשיפור ביצועים אתלטיים, פטריות נחקרות עבור מגוון רחב של יישומים.
כדי להפיץ את הבשורה, החברה שבסיסה בארה"ב שוקלת על פריטי אספנות בעיצוביד במהדורה מוגבלת שלה הזמינים ב-Ethereum blockchain. החברה טוענת כי ההכנסות מהמכירות יופנו למימון מחקר מחלת האלצהיימר.
 
חברת פלטפורמת נתונים מקליפורניה, RMDS, רוצה להשתמש בפלטפורמת NFT כדי לחבר בין מדענים למשקיעים. מתוך ציון שאמצעי גיוס כספים מסורתיים גוזלים זמן ומייגעים, RMDS שואפת להקים שוק לקניין רוחני מדעי, בדיוק כמו שאמנות (גם קניין רוחני) זמינה עבור קונים פוטנציאליים. איך זה יתפתח נותר לראות. אבל ההמתנה עשויה להיות לא ארוכה מאז השקת השוק מתוכננת בחודש זה.
408 מיליון הדולר של Bancel שהוציא מאז ינואר 2020 נעשה באמצעות מה שנקרא תוכניות מניות 10b5-1 שאומצו ב-2018 לפני המגיפה. תוכניות אלו מאפשרות למנהלים למכור מספר קבוע מראש של מניות, המבוצעות על ידי ברוקר, במרווחי זמן קבועים כדי למנוע אפשרות של מסחר במידע פנים. הרשות לניירות ערך אימצה את חוק 10b5-1 לפני יותר מ-20 שנה כדי לתת למנהלים דרך לפדות חלק ממניותיהם מבלי להתמודד עם האשמות של סחר במידע פנים ותביעה משפטית אפשרית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה