קריפטו

לראשונה בהיסטוריה: חברת קריפטו מוחרמת בארה"ב

ממשל ביידן הכריז לראשונה אי פעם על הוספת חברת שירותי קריפטו לרשימה השחורה של חברות שמהוות סכנה לבטחון המדינה של ארה"ב
יאיר מור | 
ביטקוין (צילום pixabay)
מחלקת האוצר בממשל ביידן הודיעה ביום שישי על אירוע תקדימי: הוספה של חברת שירותי קריפטו לרשימת החברות המוחרמות במדינה.
החברה שזכתה בכבוד המפוקפק היא Blender.io, המספקת שירות שנקרא "cryptocurrency mixing". השירות של החברה מרכז פעולות קריפטו רבות באופן שמטשטש את עקבות השולחים והמקבלים של הכספים ומקשה לזהות את הקשר בין הכסף שנכנס לכסף שיוצא. כעת טוען המשרד לשליטה על נכסים זרים במחלקת האוצר כי יש בידיו ראיות לכך שבלנדר שימש להלבנת 20.5 מיליון דולר בביטקוין משוד הקריפטו הענק שאירע בחודש מרץ האחרון.
 
בשוד המדובר נגנבו נכסים בשווי לפחות 620 מיליון דולר על ידי פריצה לרשת הקריפטו Ronin, ששימשה לחיבור של המשחק Axie Infinity לבלוקצ'יין של את'ריום. באפריל הסיקה מחלקת המדינה האמריקאית כי האחראית לשוד היא קבוצת ההאקרים Lazarus, המקושרת עם קוריאה הצפונית – ולכן, מבחינתה השימוש של ההאקרים בבלנדר מהווה הצדקה להחרמה של השירות. נכון לזמן הכתיבה השירות לא זמין לא מישראל ולא מארה"ב.
תת-מזכיר (מקביל לסגן שר) האוצר לענייני טרוריזם ומודיעין כלכלי, בראיין נלסון, אמר כי "היום, לראשונה אי פעם, האוצר מטיל סנקציות על 'מערבל מטבעות קריפטו'. מערבלי מטבעות וירטואליים המסייעים להעברות בלתי חוקיות מהוות סכנה לאינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקאי. אנו נוקטים בפעולה נגד פעילות כלכלית בלתי חוקית של 'הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה' ולא נאפשר לגניבה הנתמכת על ידי מדינות ואלו המאפשרים אותה לפעול ללא תגובה".
מלבד חברת בלנדר, גם ארבעה ארנקי קריפטו שקושרו עם קבוצת ההאקרים נוספו לרשימה השחורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה