קריפטו

המקרה המוזר של התביעה נגד מטבע הקריפטו והתגובה המפתיעה שלו

מטבע הטרה החל לעלות היום, דווקא לאחר שדווח על שורת מהלכים חמורים שמתארגנים נגד צמד המייסדים שלו במדינת מוצאם

יאיר מור | 
דוחות קריפטו (צילום vecteezy)
מייסדי מטבע הקריפטו טרה, שקרס לחלוטין בשבוע שעבר במה שנראה כרגע כאחד מרגעי השפל של שוק המטבעות הווירטואליים המבוזרים, עלולים למצוא את עצמם בקרוב מסובכים עד מעל לראש, כך לפי סוכנות הידיעות הקוריאנית מוּנְווַה.
הסוכנות מדווחת היום על שורת צעדים המתארגנת בקוריאה הדרומית, מולדתם של שני מייסדי המטבע, נגד השניים, דוֹ-יוּנְג קְווֹן ושותפו, יוּן-סיוֹנְג שין. משרד עורכי דין בשם "RKB ושות'" כבר מעסיק שישה עורכי דין מצוותי שווקי ההון והקניין הרוחני שלו בכתיבת תביעה ייצוגית נגד השניים, שצפויה להיות מוגשת בשבוע הקרוב לבית המשפט במדינה; במקביל, מתכוונים אותם משקיעים להגיש נגד יוצרי המטבע תלונה במשטרת סיאול בימים הקרובים. המטרה של שני המהלכים המקבילים להטיל על השניים לא רק אחריות אזרחית ותשלום פיצויים למשקיעים שאיבדו את כספם, אלא להוסיף לצרותיהם גם אחריות פלילית ועונשי מאסר על מרמה והפרת חוקים הנוגעים לניירות ערך והגנה על השקעות. ואם כל זה לא מספיק, ממשלת קוריאה הדרומית שוקלת לזמן את הצמד להעיד בשימוע.
 
הסוכנות הוסיפה כי התביעה המדוברת לא צפויה להיות היחידה, וכי באפליקציית KakaoTalk, מעין מקבילה קוריאנית לוואטסאפ או לטלגרם, פועלות כבר כמה קבוצות לארגון תביעות דומות ובהן יותר מ-1,000 חברים. זאת בנוסף לקבוצה שפועלת ברשת חברתית אחרת תחת השם "איגוד קרבנות מטבע הטרה-לונה", ומונה יותר מ-1,500 איש.
כזכור, מטבע הטרה הוא למעשה שני מטבעות על אותה רשת בלוקצ'יין: TerraUSD, או בקיצור UST, הוא מטבע ששוויו אמור היה להיות צמוד לדולר האמריקאי, ועד לפני 10 ימים אכן היה כך, ואילו Terra, שהקוד שלו הוא LUNA (כפי שציינו בעבר, מדובר בבדיחה, שכן בלטינית "טרה" היא אדמה, או כדור הארץ, ולונה היא הירח), הוא מטבע קריפטו רגיל שהמסחר בו אמור להבטיח את יציבות ה-UST. בשבוע שעבר קרס שוויו של UST אל מתחת לרף הדולר – תחילה לכמה סנטים פחות, ואז, בתגובת שרשרת, עד לשער של כ-20 סנט בלבד. במקביל, המטבע הרגיל צנח אף יותר, מאחר והארגון האחראי עליו ניסה לעצור את הידרדרות המטבע צמוד הדולר על ידי "הנפקת" מטבעות חדשים, מה שהוריד את שווי הטרה מכ-62 דולר ביום ראשון שעבר לפחות מ-2 מאיות סנט בימים האחרונים (ובסוף השבוע האחרון אף כמה אפסים פחות מכך).
 
למרות הדיווח אודות המהלכים המתגבשים נגד יוצרי המטבע, נכון לשעה ארבע בצהריים לפי שעון ישראל רשם טרה עלייה של כ-10% ביממה למחיר של כמעט 2 מאיות סנט ושווי שוק כולל של 1.224 מיליארד דולר, ועלה מהמקום ה-60 בבוקר למקום ה-56 לפי אתר CoinGecko.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה