קריפטו

האם משקיעי מטבע הקריפטו שקרס יקבלו פיצוי?

הקרן שמנהלת את המטבע שצנח בשבוע האחרון מהעשירייה הראשונה למקום ה-50 חושפת כמה כסף בזבזה בניסיון למנוע את הצלילה, ומבטיחה שהכסף שנשאר לה ישמש לפיצויים

יאיר מור |  2
טרה לונה (צילום pixabay)
Luna Foundation Guard, הקרן האחראית על הפעלת הנכסים התומכים במטבעות הבלוק'ציין של Terra Labs, הודיעה היום (שני) איך בזבזה כמעט את כל כספה בניסיון נואש להציל את המטבעות מקריסה, ואיך כעת, לאור הייאוש בקרב משקיעי המטבעות, היא מתכוונת לנסות לפצות את חלקם.
לפי שרשור ארוך שפרסמה בטוויטר, נכון לשבת לפני שבוע, 7 במאי, היו בקופתה נכסים בשווי 3.2 מיליארד דולר (4 ימים לאחר שיא כל הזמנים, ב-3 במאי, אז הגיע שווי הנכסים שלה ל-4 מיליארד דולר). הנכסים הללו כללו יותר מ-80,000 ביטקוין בשווי של כמעט 3 מיליארד דולר, כמעט 40,000 ביננס קוין בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר, כ-1.7 מיליון מטבעות לונה של עצמה בשווי כולל של כמעט 130 מיליון דולר, כ-2 מיליון מטבעות אוולאנש בשוויכולל של יותר מ-110 מיליון דולר, יותר מ-26 מיליון מטבעות צמודי-דולר מסוג Tether, כ-23.5 מיליון מטבעות צמודי-דולר מסוג USD Coin וכ-700,000 טרה-דולר (UST, המטבע צמוד-הדולר של טרה עצמה).
 
החל מה-8 במאי, כאשר שווי הטרה-דולר ירד ביותר מסנט מתחת לרף הדולר, ניסתה הקרן לאזן אותו על ידי מכירת כל צמודי-הדולר האחרים (כלומר, ה-Tether וה-USD Coin שלה, ששוויים הכולל היה כמעט 50 מיליון דולר), כמו גם העברת יותר מ-52,000 מטבעות ביטקוין. את כל המטבעות הללו היא המירה ל-UST, בניסיון לייצב את שוויו.
משזה לא הספיק, יומיים אחר כך מכרה הקרן עוד 33,000 ביטקוין והמירה אותם למטבע שלה. יומיים נוספים לאחר מכן החליפה יותר מ-880 מיליון טרה-דולר בלונה וביצעה 'סיכון' של המטבעות – הליך השקעה שאמור להניב ריבית ולהעלות את שווי המטבעות. כעת, כמעט כל הנכסים של הקרן נמצאים ב'סיכון' – אך אחר הצהריים היא הבטיחה להחזיר אותם לארנקים שלה בקרוב, ולהתחיל לחלק פיצויים למשקיעים שרכשו את המטבע צמוד-הדולר שלה, שבניגוד למטבע הקריפטו הרגיל שלה היה אמור להיות השקעה בטוחה ללא סיכון, אך בינתיים ירד כבר לשווי של פחות מ-8 סנט – פחות מתריסרית (כלומר: אחד חלקי 12) מהשווי המובטח שלו.
 
"הקרן בודקת שימוש בנכסים הנותרים שלה כדי לפצות משתמשים נותרים של UST, החל מהקטנים ביותר. אנו עדיין דנים בשיטות חלוקה שונות. עדכונים יבואו בקרוב", כתבה החברה בסיום השרשור הארוך בטוויטר.
 
כרגע נמצאים באוצר החברה נכסים בשווי של כ-84 מיליון דולר בלבד – ירידה של כ-97.9% תוך מעט יותר משבוע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם לקנות עכשיו כשהוא בריצפה? (ל"ת)
    דנה 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הקסף חולק בין העובדים של החברה
    אלי דרעי 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבוצת TERRA נוכלים שגונבים מיליארדים ממשקיעים. הכסף לא נעלם. העובדים של החברה גרמו ל קריסת המטבע באופן מכוון והם הם קיבלו את החלק היחסי שלהם דרך הבורסה ו מידע פנימי בנוגע לתמחור.
    סגור