קריפטו

יוזם ועידת ה-NFT הראשונה: רוב בעלי ה-NFT יאבדו כסף

אלפי אנשים המתעניינים בתחום הנכסים הקריפטוגרפיים הייחודיים הגיעו בסוף השבוע לוועידה ראשונה מסוגה בתחום בארה"ב. המארגן קיבל את פניהם באזהרה: הנכסים הולכים לרדת השנה
יאיר מור | 
הקריפטו מתרסק (צילום pexels, vecteezy)
בסוף השבוע התקיימה בעיר מיניאפוליס, העיר הגדולה במינסוטה, ועידה ראשונה מסוגה, שהוקדשה כולה לתחום ה-NFT – היצירות הייחודיות מבוססות הבלוקצ'יין. מי שארגן את הוועידה, ואף קרא לה על שם עצמו, הוא גארי ויינרצ'וק (46), מהמאמצים המוקדמים של הרשת בכלל והרשתות החברתיות בפרט, ומהמשקיעים הראשונים בפייסבוק וטוויטר.
ויינרצ'וק, שמוכר בכינוי "גארי וי", קרא לוועידה VeeCon, וכוועידה שעוסקת ב-NFT מכר את 10,255 הכרטיסים לכניסה אליה כאוסף נכסי NFT בשם VeeFriends, שכל אחד מהם ייחודי בשילוב של התכונות הוויזואליות שלו ומקנה לרוכש שלו כניסה לא רק לוועידה הראשונה שנערכה השנה, אלא גם לשתיים הבאות, ללא תשלום נוסף. לדבריו, זהו הכנס הראשון בעולם שכרטיסי הכניסה אליו הם נכסי NFT בלבד – והוא טוען שבעתיד נכסים כאלה ישמשו עוד הרבה מטרות דומות.
 
"נכסי NFT כיפיים מאוד לאיסוף – אך זה רק חלק זעיר מהבלוקצ'יין הצרכני" אמר ויינרצ'וק בנאום הפתיחה שלו. "בסופו של דבר, כולנו נקיים יחסי גומלין עם נכסי NFT – מפני שהם יהיו כרטיסי הטיסה שלנו, הם יהיו הקבלות שלנו, הם יהיו הכרטיסים שלנו לאיצטדיון הזה, הם יהיו כרטיסי המועדון שלנו. כרגע, אנחנו משתמשים בפלסטיק, קודי QR או אישורים במייל לדברים רבים שאני חושב שהבלוקצ'יין 'יבלע', מפני שזו טכנולוגיה טובה יותר לדברים הללו. זה פשוט ייקח קצת זמן".
ויינרצ'וק לא התעלם מהמגמות האחרונות בשוק, שלא נראות כל כך טוב: "כולם כאן מודעים לכך שהיה תיקון בתמחור (של נכסי קריפטו)", הוא אמר, והוסיף כי "לא כיף כאשר הנכסים שלכם יורדים על הנייר. (אבל) זה מה יש, והתזמון מעולה, מכיוון שעכשיו נעשית הרבה עבודה טובה. הרבה חדשנות קורית". הוא סיכם כי "תזמון VeeCon לא יכול היה להיות מוצלח יותר. השנה הקרובה תהיה פרק מדהים ל-Web3".
עם זאת, הוא הזהיר כי "כרגע, רובה המוחלט של האנרגיה בתחום קצרת מועד. הייתי קורא לזה חמדנות. רבים אינם טורחים להקדיש מזמנם ללמוד את התחום. המציאות היא שההתנהגות הזו הולכת להוביל לזה ש-97% עד 98% מהפרויקטים הנוכחיים הללו יאבדו ערך ב-24 עד 36 החודשים הקרובים, מפני שעקומות ההיצע והביקוש לא יסתדרו".
כדי למשוך אלפי מבקרים מרחבי העולם לוועידה, הוא הזמין אליה ידוענים רבים, ביניהם רנדי צוקרברג (אחותו של מארק צוקרברג), הראפר סנופ דוג, הזמר פארל וויליאמס, הקולנוען ספייק לי, השחקניות אווה לונגוריה ומילה קוניס, היוטיובר והמתאבק לוגן פול, גורו הניו-אייג' דיפאק צ'ופרה ועוד.
לתחנת הטלוויזיה הכלכלית CNBC הוא אמר לגבי הידוענים שנכנסים לשוק כי "ברור שבגלל מי שהם, ידוענים יקבלו הרבה תשומת לב, ואני חושב שיש להם אחריות, עם גודל הקהל שלהם. כל מי שמעורב בתחום הזה חייב להקדיש מחשבה רבה לשאלה האם הרווח לטווח קצר שווה את הסיכון למוניטין". נראה שמדובר ברמיזה נגד קים קרדשיאן, שפרסמה בשנה שעברה מטבע קריפטו, ואז מיהרה למכור את כל האחזקות שלה בו תוך שעות מהפרסום, תוך שהיא גורפת את כל הרווחים ומשאירה את המשקיעים החדשים עם מטבע ששוויו קרס תוך זמן קצר לאפס. היא אף נתבעה על כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה