קריפטו

המדינה שהפכה את ביטקוין למטבע רשמי נכשלה: כמה הפסידה?

תשעה חודשים לאחר תחילתו, ניסוי הביטקוין הארצי של אל סלבדור שמוערך בחצי מיליארד דולר מתקשה. אימוץ הקריפטו כמטבע רשמי בפריסה ארצית לא ממש ממריא, והמדינה זקוקה להרבה מזומנים ובמהרה כדי לעמוד בתשלומי החוב הקרובים שלה של יותר ממיליארד דולר בשנה הבאה
מערכת ice |  2
נאיב בוקלה נשיא אל סלבדור (צילום By AndreX - Own work)
אל סלבדור הימרה על הישועה הכלכלית שלה עם מטבע הקריפטו המוביל, ביטקוין, אבל עד כה ההימור לא משתלם כמו שהנשיא נאיב בוקלה קיווה והיא מפסידה לא מעט כסף בעקבות המהלך השאפתני שהפך את הקריפטו למטבע הרשמי, אך לא נחל הצלחה.
קופת הקריפטו של הממשלה נחתכה בחצי, אימוץ הביטקוין בפריסה ארצית לא ממש ממריא, ובאופן מכריע, המדינה זקוקה להרבה מזומנים, מהר, כדי לעמוד בתשלומי החוב שלה של יותר ממיליארד דולר בשנה הבאה. זה מגיע מכיוון שמחיר הביטקוין ירד ביותר מ-70% מהשיא שלו בנובמבר 2021, ויותר מ-55% מרגע שבו הכריז בוקלה על תוכניתו.
 
בינתיים, הצמיחה הכלכלית של אל סלבדור צנחה, הגירעון שלה נותר גבוה, ויחס החוב לתוצר של המדינה - מדד מרכזי המשמש להשוואה בין מה שמדינה חייבת למה שהיא מייצרת - אמור להגיע השנה לכמעט 87%, מה שמגביר. חושש שאל-סלבדור לא מצוידת להסדיר את התחייבויותיה להלוואות. חברו את הצרות הכלכליות הללו למלחמה מחודשת באלימות כנופיות, ויש לכם את כל התיקונים של מדינה על סף.
המשא ומתן עם מלווים בינלאומיים נתקע בין השאר בגלל שהם לא מוכנים לזרוק כסף על מדינה שמוציאה מיליוני דולרים של מס על מטבע קריפטוגרפי שמחירו נוטה לתנודתיות קיצונית. סוכנויות דירוג, כולל פיץ', הפילו את ציון האשראי של אל סלבדור תוך ציון חוסר הוודאות של עתידה הפיננסי של המדינה, לאור אימוץ הביטקוין כהילך חוקי. זה אומר שכעת זה אפילו יקר יותר לנשיא בוקלה ללוות מזומנים נחוצים.
אבל הנשיא, בעל ידע טכנולוגי, שפעם הציג את עצמו בתור "הדיקטטור הכי מגניב בעולם" בביוגרפיה שלו בטוויטר, קשר את גורלו הפוליטי להימור הקריפטו הזה, אז יש תמריץ גדול מאוד לגרום לזה לעבוד בטווח הארוך - ולפרע את חוב המדינה בינתיים. בוקלה עומד בפני בחירה מחדש לכהונה נוספת בת חמש שנים לנשיאות ב-2024.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עד סוף 2023 בוקלה יצחק על כולם כשביטקויין ימריא.
    ישראל שפי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולכן כנראה שהוא יבחר בקלילות ב 2024
    סגור
  • 1.
    מה קורה למדינה שמגיעה לחדלות פירעון
    תמוס עמם 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ?
    סגור