רכילות עסקית

שרת הכלכלה של אל סלבדור בישראל: זו החברה שביקרה

אל סלבדור היתה המדינה הראשונה בעולם שאימצה את הביטקוין כמטבע הרשמי, ואחת המטרות המרכזיות ששמה לעצמה השרה היים היא חשיפה והכרות עם תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו בישראל

מערכת ice |  2
קריפטו (צילום unsplash)

בשבוע האחרון שרת הכלכלה והחדשנות של אל סלבדור, מריה לואיסה היים ביקרה בישראל. אל סלבדור היתה המדינה הראשונה בעולם שאימצה את הביטקוין כמטבע הרשמי, ואחת המטרות המרכזיות ששמה לעצמה השרה היים היא חשיפה והכרות עם תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו בישראל. במסגרת הביקור נפגשה עם נציגי חברת INX שעוסקת במסחר בנכסים וניירות ערך דיגיטליים והעלתה את החזון של אל סלבדור לשימוש והטמעה של הביטקוין, כמו גם האתגרים הטכנולוגים והרגולטורים שעומדים בפניהם כממשלה. 

סמנכ״לית המוצר של INX, מיה נאור וסמנכ״ל פיתוח עסקי, דאגלאס בורטוויק, הציגו את עתיד השימוש והמסחר בנכסים דיגיטליים כפי שמשתקף בעיני INX אשר מחזיקה ברישיונות מסחר יחודיים תחת ה-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית) וכיצד שיח פתוח בין רגולטורים לחברות טכנולוגיות יכול להביא לשינויים והטמעה של מערכות טכנולוגיות ושירותים לאזרחים מבלי לפגוע בזכויות או ביציבות המערכת.
בעת ביקורה בישראל, היים ציינה כי החלטת נשיא אל סלבדור בוקיילה לאמץ את הביטקוין כמטבע ולאפשר לאזרחי המדינה כולה לפתוח ארנקים דיגיטליים לקבל, לקנות ולמכור ביטקוין הביאה לעליה בהשקעות הזרות במדינה והכניסה אנשים שלא החזיקו חשבונות בנק למעגל הכלכלה. לדבריה, הנשיא בוקיילה באומץ לב רגולטורי ובראיה ארוכת טווח שם את אל סלבדור בחזית תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו העולמית ומקום שעיני העולם נשואות אליו.

מריה לוסיה היים, שרת הכלכלה והחדשנות של אל סלבדור בביקור (באמצע). צילום: INX
 


איתי אבנרי, משנה למנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX: "שמחנו לארח את שרת הכלכלה וחדשנות של אל סלבדור וצוותה ולהפגיש אותם עם מנהלי מחלקות שונות מישראל וארה"ב. בפגישה דנו ביכולות ובשימושים שטכנולוגיית הבלוקצ'יין מצד אחד והניסיון הרגולטורי המעמיק שיש לחברה בארה"ב מאידך יכול לשמש פלטפורמה גם למדינות אחרות כגון אל סלבדור. אל סלבדור היא דוגמא לממשלה שצופה פני עתיד ומחויבת להביא את הטכנולוגיה המובילה ביותר בתחום אך גם כזו שמבינה ועומדת ברגולציה וסטנדרטים בינלאומיים מקובלים. ההחלטה לאמץ את הביטקוין היא רק צעד ראשון להתפתחויות עתידיות שבוודאי יגיעו כמו CBDC (מטבע לאומי דיגיטלי) ותעודת זהות דיגיטלית שהרבה מדינות כולל ישראל בוחנות".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אל סלבדור הולכת ליפול חזק עם הביטקויין
    אריה 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה מוכת רעב ומוות גם ככה... חשבו שביטקויין יציל אותם, הוא יהיה רק המסמר האחרון בארון שלהם... כי כל בועת הקריפטו לפני פיצוץ...
    סגור
  • 1.
    CDBC הכי מסוכן שיש לפרטיות
    ישראל שפי 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו כל המצאה חיובית גם מטבעות קריפטוגרפים עלולים לשמש כוחות של רשע וניצול. Cdbc יתן בידי מוסדות המדינה ואיתה אנשים פרטיים שישיגו גישה למערכת המטבע, אפשרות למעקב מלא לחלוטין על כל הפיעילות במטבע עד לרמה של דמי כיס ובכך אובדן פרטיות מלא. כולל יכולת הקפאה מלאה של כל הגישה לכסף לאינדיבידואלים. תוכלו לאבד הכל בגלל עיכוב בתשלום דו"ח ששכחתם או פקיד טיפש ועצבני. זאת לא המטרה של כסף קריפטוגרפי. ההפך הוא המטרה.
    סגור