קריפטו

המשבר בשוק מחק את הונם של עשירי הקריפטו

מיליארדר הקריפטו העשיר בעולם איבד שלושת-רבעי מהונו בעקבות הירידות בשוק הקריפטו בחודשיים האחרונים. גם התאומים שטענו כי המציאו את פייסבוק איבדו מאות מיליוני דולרים
יאיר מור | 
הקריפטו נופל (צילום pexels, unsplash)
המיליארדרים שעשו את הונם מתחום הקריפטו איבדו חלק ניכר מאותם מיליארדים בעקבות הקריסה בשוק בשבועות האחרונים, כך העריך אתמול (רביעי) העיתון ניו-יורק טיימס לפי נתוני העיתון הכלכלי פורבס, העוקב אחר הונם של עשירי העולם מכל התחומים, וביניהם תחום הקריפטו.
הטיימס מציין כי בתחילת אפריל, חודש לאחר תחילת הצניחה הנוכחית בשוק, פרסם פורבס סקירה של 20 האנשים שצברו את ההון הרב ביותר מהשקעות בתחום הקריפטו (כלומר, אלה מהם שמודים בכך). השווי הכולל שלהם עמד אז על כ-135 מיליארד דולר – אך כעת, כחודשיים לאחר תמונת המצב הזו, נחתך הונם ב-43.7%, ל-76 מיליארד דולר "בלבד".
עם זאת, העיתון מציין כי רוב ההון הזה אבד לאדם אחד בלבד - צַ'אנְגפֶּנְג גַ'אוֹ, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ביננס. הונו של ג'או ירד בתקופה הזו מ-65 מיליארד דולר ל-17.4 מיליארד דולר – קריסה של כ-73.23%, שהורידה אותו מהמקום הראשון ברשימת עשירי הקריפטו למקום השני.
 
מי שהיה במקום השני, מייסד בורסת הקריפטו FTX סאם בנקמן-פריד, איבד "רק" כ-16% מהונו, וירד מ-24 מיליארד דולר ל-20.2 מיליארד, אך עלה למקום הראשון בשל הנפילה של ג'או; בראיין אמסטרונג, מייסד בורסת הקריפטו הוותיקה קוינבייס, איבד 68% מהונו וירד מ-6.6 מיליארד דולר והמקום השלישי ל-2.1 מיליארד דולר והמקום העשירי; במקום הרביעי היה ונשאר שותפו של אמסטרונג, גארי וואנג, שאיבד פחות מ-2% מהונו וירד מ-5.9 מיליארד ל-5.8 מיליארד דולר; וכריס לארסן, מייסד ונשיא חברת ריפל, מפעילת המטבע בעל אותו שם, ירד מהמקום החמישי לשמיני לאחר שהונו צנח ב-28%, מ-4.3 מיליארד ל-3.1 מיליארד דולר.
גם התאומים טיילר וקמרון ווִינְקלבוֹס, מי שטענו כי המציאו את פייסבוק ומאוחר יותר הפכו למיליארדרים מהשקעה בביטקוין, איבדו לפי ההערכה כ-17% מהונם, מ-4 מיליארד דולר כל אחד ל-3.3 מיליארד דולר "בלבד", אך שמרו על מקומות 5 ו-6 בטבלה. זאת בזמן שג'מיני, חברת הקריפטו שייסדו ב-2014, פיטרה 10% מעובדיה בשבועות האחרונים תוך כדי שהשניים מופיעים על במות בארה"ב עם להקת הרוק שהקימו בתקופת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה