קריפטו

יש עתיד לקריפטו? "יעבור ניפוי כמו בבועת הדוט.קום"

מה יהיה עם הקריפטו? שאלה שמעסיקה מומחים רבים ומשקיעים. רובם מעריכים לאחרונה, שיקרה תהליך "סינון" בו ינופו עשרות מטבעות קטנים והחזקים יישארו
מערכת ice | 
קריפטו (צילום pexels)
מספר שחקנים בולטים בתעשיית מטבעות הקריפטו אמרו ל-CNBC, שאלפי מטבעות דיגיטליים צפויים לקרוס בעוד שמספר בסיסי הבלוקצ'יין הקיימים גם יירד במהלך השנים הקרובות. נכון להיום, קיימים יותר מ-19,000 מטבעות קריפטוגרפיים ועשרות פלטפורמות בלוקצ'יין.
פלטפורמת בלוקצ'יין, נזכיר, היא הטכנולוגיה הבסיסית שעליה בנויים רבים ממטבעות הקריפטו השונים. הקריסה האחרונה של מה שנקרא של בסיס terraUSD שעליו בנוי מטבע הלונה, שלחה גלי הלם בשוק. הקריסה גם הפנתה זרקור על אלפי מטבעות הקריפטו הקיימים והעלתה את השאלה האם כולם ישרדו לאורך זמן.
 
"אחת ההשפעות של מה שראינו בשבוע שעבר עם נושא טרה היא שאנחנו בשלב שבו בעצם יש יותר מדי פלטפורמות בלוקצ'יין, ויותר מדי מטבעות. הריבוי מבלבל את הרוכשים, וזה גם מביא סיכונים למשקיעים", אמר ברטרנד פרז, מנכ"ל קרן Web3, ל-CNBC בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ, בשבוע שעבר. "כמו בתחילת האינטרנט, היו לך הרבה חברות דוטקום והרבה מהן היו הונאות, ולא הביאו שום ערך וכל זה נוקה. ועכשיו יש לנו חברות מאוד שימושיות ולגיטימיות".
בראד גארלינגהאוס, מנכ"ל חברת הבלוקצ'יין שעליה בנוי מטבע הריפל, אמר כי צפויים להיות "עשרות בלבד" של מטבעות קריפטו שיישארו בעתיד. "אני חושב שזו שאלה אם אנחנו צריכים 19,000 מטבעות קיימים בשוק. בעולם הפיאט, יש אולי 180 מטבעות", אמר גארלינגהאוס.
 
מנהל ההשקעות הראשי של גוגנהיים, סקוט מינרד, הוסיף נימה פסימית נוספת בשבוע שעבר כשאמר שרוב הקריפטו הוא "זבל", אבל הביטקוין והאת'ריום ישרדו. ההערות הללו מהתעשייה מגיעות כאשר שוק מטבעות הקריפטו ממשיך להרגיש לחץ. הביטקוין נמצא בירידה של יותר מ-50% מהשיא שלו בנובמבר, כשמטבעות דיגיטליים רבים אחרים יורדים בחדות מהשיא שלהם.
פלטפורמות בלוקצ'יין רבות ושונות, מאתריום ועד סולנה, מתמודדות על עמדתן בתעשייה. אבל ברט הריסון, מנכ"ל בורסת המטבעות הקריפטו FTX U.S., אמר שהאלפים הקיימים כיום לא ישרדו כולם. "כשאתה חושב על הבלוקצ'יין... כנראה שלא יהיו מאות פלטפורמות שונות בעוד 10 שנים, אני חושב שיהיו כמה מנצחים ברורים עבור סוגים שונים של מטבעות." אמר הריסון. "אנחנו נראה את השוק... מסדר את זה לאורך זמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה