קריפטו

הידוען המליץ לכם על השקעת קריפטו? זו הונאה!

אחד הבנקים הגדולים בעולם מזהיר כי השקעות קריפטו שמומלצות על ידי מפורסמים לא רק שאינן בטוחות יותר מאחרות, אלא קיים סיכוי גבוה יותר שהן הונאות

יאיר מור | 
קריפטו (צילום shutterstock)
הסניף הבריטי של בנק סנטנדר, אחד הבנקים הגדולים בעולם, פרסם היום (שלישי) אזהרה חמורה מפני השקעות בקריפטו המפורסמות על ידי שימוש בידוענים, כך לפי הודעה שפורסמה באתר הבנק ודווחה תוך זמן קצר על ידי התקשורת במדינה.
לדברי הבנק, ברבעון הראשון של השנה אירעה עלייה של 61% לעומת הרבעון הקודם במספר המקרים של הונאות קריפטו שהתבססו על פרסומות שבהן מפורסמים שונים ממליצים כביכול על ההשקעה. גם הסכום הממוצע שנגנב עלה משמעותית – זינוק של 65% לעומת הרבעון המקביל אשתקד – ל-11,872 ליש"ט (קרוב ל-50,000 שקל). סה"כ איבדו תושבי בריטניה בשלושת החודשים הראשונים של 2022 כ-2 מיליון ליש"ט להונאות כאלו.
 
הבנק מציין כי הוא מדבר על הונאות של ממש – כלומר, שימוש בפניו של ידוען ללא רשותו וללא שיש לו כל קשר לעניין, כדי לפתות גולשים להשקיע את כספם בחשבון קריפטו שנמצא באפליקציה שלנוכל יש שליטה עליה, ומייד לאחר ההשקעה הוא נועל את הגישה אליה ומושך את הכסף לעצמו. לאחרונה הכריז איל ההון הבריטי ריצ'ארד ברנסון מלחמה נגד נוכלים שמשתמשים כך בפניו כדי למכור נכסי קריפטו ללא רשותו.
עם זאת, קיים סוג נוסף של הונאות קריפטו, שנמצא בתחום האפור וכלל לא נמצא על הכוונת כרגע: שימוש בידוענים שמקבלים תשלום על השתתפותם בקידום של נכס קריפטו אמתי, כאשר הידוענים ומעסיקיהם מתכננים מראש לפדות את הנכס הקריפטוגרפי מייד לאחר גל המשקיעים שמגיעים בעקבות ההמלצה של הידוען ומעלים את ערכו, כאשר הוא נמצא בשיא. המשקיעים שמבינים מאוחר מדי שהידוען לא באמת האמין בנכס לטווח של יותר מכמה שעות נשארים בדרך כלל עם מטבע ששווה שבריר מהסכום ששילמו עליו. בשנה שעברה נתבעה קים קרדשיאן על השתתפותה ב"הונאה" כזו.
"אנו רואים עלייה מדאיגה בהונאות קריפטו בתמיכת ידוענים, שבהן פנים מוכרים מנוצלים לרעה ברשתות החברתיות במטרה לרמות אנשים בסכומי כסף שלעתים קרובות משנים את חייהם. במקום להתענג על ההחזרים הגבוהים שהובטחו להם, אנשים מפסידים סכומים משמעותיים לאחר שרומו על ידי הפושעים המתוחכמים הללו", אמר כריס איינסלי, ראש יחידת ניהול סיכוני ההונאות בסניף הבריטי של סנטנדר. הוא הוסיף כי הוא ממליץ לגולשים לבדוק ולחקור לעומק כל הזדמנות השקעה בקריפטו לפני שמוציאים עליה כסף, וכי הוא מצפה לעלייה של 87% במקרי הונאות הקריפטו המשתמשות בידוענים עד סוף השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה