קריפטו

האם ביטקוין עומד לשבור שיא שלילי היסטורי?

מטבע הקריפטו הגדול בעולם, ואיתו גם רוב המטבעות האחרים בשוק, עלולים לרשום בימים הקרובים נתוני שפל שוברי שיאים. מה הסיבה לכך, ומדוע לא הכל שחור?
יאיר מור |  6
קריפטו (צילום freepik)
מטבע הקריפטו החלוצי והגדול ביותר בשוק עלול לשבור בסוף השבוע שיא שלילי שלא נראה כמוהו מאז הפך לפופולארי ברחבי העולם, כך לפי נתונים שפרסמה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג. הנתון השלילי הזה הוא שיעור השינוי הרבעוני של ביטקוין ברבעון השני של 2022 (כלומר החודשים אפריל עד יוני, שמסתיים היום).
לפי הערכת בלומברג, ביטקוין עומד לסיים את הרבעון בצלילה של כ-58% - הירידה הדרמטית ביותר שלו זה כמעט 12 שנים, שהן כמעט כל שנות קיומו.הפעם הקודמת בה הוא רשם נתון דומה היתה ברבעון השלישי (כלומר יולי עד ספטמבר) של 2011.
כפי שניתן לראות בטבלה, לא רק שהרבעון הנוכחי היה הגרוע ביותר של ביטקוין זה יותר מעשור – המגמה הכללית לא מאוד חיובית: בעוד ששיעורי הקפיצות הגדולות של המטבע הולכות ויורדות עם השנים, הצניחות שלו נשארות בשיעורים דומים. אמנם, כרגע, הירידות עדיין דרמטיות הרבה פחות מאותן עליות גדולות, אך נראה כי הן הולכות ומתקרבות אליהן.
הצניחה של שוק הקריפטו ברבעון הנוכחית היתה כואבת במיוחד, שכן היא לא אירעה בעקבות אירוע חיצוני שגרם למשקיעים להעביר את השקעותיהם לתחומים אחרים, אלא בעקבות אירוע שערער את כל יסודות שוק הקריפט – קריסת מטבעות טרה וטרה-דולר לקראת אמצע מאי, שמחקה כ-40 מיליארד דולר תוך שבוע, אך חשוב מכך, גרמה לאפקט דומינו חסר תקדים.
טרה וטרה-דולר אמורים היו להיות מטבעות בטוחים למדי – האחרון שווה תמיד דולר, והראשון משמש לייצוב של האחרון, כך שכל תנודה בטרה-דולר נענית מייד בתמרוץ משקיעים לקנות או למכור טרה כדי לשמור על ערך קבוע כמה שיותר (וכן, ההסבר הזה, כמובן, הוא גרסה מאוד "קלה לעיכול" של מערכת מסובכת הרבה יותר). ברגע שטרה-דולר איבד את ההצמדה לדולר וטרה לא הצליח לאזן את המצב, איבדו המשקיעים את האמון בשני המטבעות וניסו למשוך את השקעותיהם. אך גם משקיעים במטבעות מקבילים החלו פתאום לפקפק בכדאיות ההשקעה, מה שגרם ליתר המטבעות לרדת בחדות, גם אם אף אחד מהם לא התקרב לשווי אפסי כפי שקרה לשני המטבעות שגרמו לבהלה.
 
בהמשך, גרמה הבהלה לחברות המציעות השקעות שונות בקריפטו, כמו צלזיוס הישראלית, להקפיא את היכולת למשוך את ההשקעות, מכיוון שלא היה מספיק כסף ב"קופה" להחזיר לכל המשקיעים את הכספים שניסו למשוך. זה הגביר את הבהלה אפילו יותר, ואת התוצאות אנחנו רואים כעת.
עם זאת, ייתכן שיש אור בקצה המנהרה: מארק ניוטון, אסטרטג טכני ב-Fundstrat, אומר כי "ביטקוין הצליח היטב ב-12 השנים האחרונות להגיע לנקודות שפל מחזוריות בכל 90 שבועות. נקודות שפל אמורות להיות ממש מעבר לפינה, לפי המחזור הזה, וצריך לשים לב לחודש יולי, בחיפוש לקנות בשפל לקראת קפיצה, ברגע שנראה שהתחושה הכללית מגיעה לנקודת מפנה דוּבּית". במלים אחרות: יולי אמור להיות נקודת השפל, שאחריה יגיע זינוק מחודש.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ממש לא יולי 2022 אולי דצמבר 2023
    איציק 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם טועים ומטעים . מבט חטוף בגרף כל הזמנים וקצת ידע על חציית הביטקוין .
    סגור
  • 5.
    מי שנכנס לפני 10 שנים התעשר
    שרגא 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אחרי 10 שנים נו מי יודע
    סגור
  • 4.
    אין קשר לטרה אלא רק לריבית
    עידן 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיינו בעולם בלי ריבית 12 שנה
    סגור
  • 3.
    ביטקויין שווה דולר אחד
    בני 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ילדים קיבלו אלפי ביטקויין על ביבי סיטר .לפני מספר שנים.אין היגיון כלכלי.זה רק פרמידה .
    סגור
  • 2.
    הנבואה נשמעת בעייתית
    גדי 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איךאפשר לקבוע תחזית על סמך 2 מקרים בלבד? הדוגמאות שראינו לא מספיקות בשום אופן להוות אינדקציה שכך יקרה גם הפעם. אלא אם כן הרקע לנפילה ולהתאוששות דומה, ואפשר לראות סימנים לכך. אבל את זה צריך היה לכתוב
    סגור
  • 1.
    כן זה ברור כשמש
    חחח 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יולי מיליון אחוז נראה זינוק מחדש...
    סגור